Hlavní obsah
Lidé a společnost

Pošťák často ani nezazvoní, přesto ve schránce nechá oznámení, že adresát nebyl zastižen

Foto: Olly / Creative Commons / pexels.com

Budova hlavní pošty v Jindřišské ulici

Do této situace už se dostalo mnoho z nás. Čekáte na důležitý dopis či psaní, sedíte doma a čekáte, kdy zazvoní pošťák, aby vám ho předal. Jenže to se mnohdy nestane, přestože už u vás dávno byl.

Článek

Na Českou poštu se v posledních letech snáší vlna kritiky snad ze všech stran. A nejde jen o vysoké ceny doručovacích služeb, ale i o nekvalitní servis, který je zákazníkům poskytován. Nejčastěji si lidé stěžují na neochotu pošťáků, kteří se mnohdy ani nesnaží danou zásilku doručit a ženou vás na poštu, abyste si ji vyzvedli, což může být v dnešní době, kdy byla řada pošt zrušena, otázka i několika hodin.

Čekání na důležitý dopis berou někteří Češi velmi vážně. Když očekávají doručení takové zásilky berou si mnohdy i volno v práci, nebo zůstávají doma na homeoffice. Jenže pošťák pořád nikde. Doba, kdy většinou chodí, už je dávno pryč. Po celém dni čekání tak zoufalého zákazníka České pošty nenapadne nic lepšího než se pro jistotu podívat do schránky.

Jaké ale bývá překvapení, když ve schránce objeví lístek s informací, že adresát toho dne nebyl doma zastižen a že si svou zásilku může vyzvednout na spádové poště během její otevírací doby. Pak takovému člověku nezbyde nic jiného, než si na to vyhradit další den a zajít či zajet na nejbližší pobočku České pošty. Těch v posledních měsících razantně ubylo, a tak někdy musí vážit cestu i do nejbližšího většího či okresního města. Když nemá štěstí a na poště je plno, takže si tam pěkně postojí, v lepší případě posedí, a počká, než na něj přijde řada. Přitom byl předchozí den doma a pošťák zkrátka jen nezazvonil. Zbytečně promarněný den a ztráta času.

Pokud je ale adresát zásilky příliš aktivní a vydá se na poštu ještě tentýž den, může mu být na pobočce pošty sděleno, že zásilka není připravena k výdeji, protože ještě nebyla doručovatelem vrácena. Někdy to ale není možné ani druhý den. Svědčí o tom mnoho stížností zákazníků tohoto podniku.

Na první pohled to vypadá, že se jedná o lenost a neochotu jednotlivých pošťáků. Kdo bydlí v lokalitě, kde jsou pošťáci ochotní, má nevýslovné štěstí. Česká pošta ale mnohdy své pošťáky brání a tvrdí, že jde o systémové selhání nebo určitý druh výpadku. To ale prakticky není možné, a tak takové opodstatnění postrádá význam.

Stížností na tyto služby České pošty, zejména u produktu balík do ruky, přibylo i v době koronavirové krize, kdy byla většina lidí doslova zavřená ve svých bytech. Jako by nás snad Česká pošta nutila, abychom na zásilku nejen čekali doma, ale abychom i z okna sledovali, zda kolem domu právě neprochází nebo neprojíždí pošťák. Jen tak ho totiž v mnoha případech můžeme odchytnout a zjistit, zda má skutečně naši zásilku u sebe, nebo zda už hodil do schránky oznámení o tom, že jsme nebyli zastiženi.

Zpracováno na základě:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz