Hlavní obsah

7 důvodů, proč jsou online hodnocení klíčové

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com

Když přemýšlíme o novém mobilním telefonu, plánujeme návštěvu nové restaurace nebo hledáme šikovného truhláře na výrobu skříně, často se obracíme na rady a zkušenosti jiných lidí.

Článek

V dnešní době se však stále více spoléháme na online recenze od „neznámých“ uživatelů namísto konzultace s přáteli a rodinou. Tato trendy internetová praxe umožňuje rychle získat veškeré potřebné informace o restauracích, hotelech a obchodech, včetně hodnocení a zkušeností předchozích zákazníků.

Podle průzkumu z roku 2018 čte recenze o místních podnicích až 86 % zákazníků. Stejný průzkum zjistil, že 57 % nakupujících preferuje podniky s hodnocením více než 4 hvězdičky. Dokonce 94 % respondentů uvedlo, že negativní recenze je odrazují od návštěvy daného podniku.

Tyto statistiky jasně ukazují, jak důležité jsou online recenze pro jakýkoli druh podnikání. Ale pokud potřebujete další důvody, proč se tím zabývat, podívejme se na sedm dalších argumentů, proč by online hodnocení měla být prioritou pro každého podnikatele v oblasti B2C.

Recenze poskytují jistotu

Recenze mají dlouhou historii vytváření důvěry. Když mnoho lidí sdílí pozitivní zkušenosti s produktem nebo službou, další se často přidají. Důvěra ve společenském schválení hraje klíčovou roli při nákupním rozhodování. Online recenze jsou dnes významným způsobem tohoto schvalování, a pokud vidíme, že desítky nebo stovky zákazníků byli spokojeni s produkty dané firmy, máme tendenci jim věřit.

Recenze zvyšují vaši viditelnost

Většina lidí při hledání produktů nebo služeb používá vyhledávače jako Google nebo sociální sítě jako Facebook. Tyto platformy mají algoritmy, které určují, jak se vaše firma umístí ve výsledcích vyhledávání. Algoritmy preferují nový a originální obsah, a pravidelný přísun zákaznických recenzí signalizuje, že vaše firma je aktivní a zasluhuje si lepší pozici ve výsledcích vyhledávání. Některé studie naznačují, že vyhledávací algoritmy Googlu berou recenze v úvahu až z 10 %. Mít svou firmu na první stránce výsledků vyhledávání je klíčové, protože málokdo kliká na druhou stranu výsledků.

Recenze budují vaši online pověst

Pravidelný přísun pozitivních recenzí zvyšuje důvěryhodnost vaší firmy. Zkušenosti ukazují, že hodnocení nižší než 4 hvězdičky má tendenci odrazovat zákazníky. Proto je důležité zanechávat pozitivní dojmy a zvyšovat prodeje.

Recenze šíří povědomí o vaší firmě

Pozitivní nebo negativní recenze se rychle šíří. Aktivně vyzývat zákazníky, aby recenzovali vaše služby, je jednoduchým způsobem, jak zvýšit povědomí o vaší firmě. Kromě Google a Facebooku, mnoho lidí recenzuje na platformách jako TripAdvisor, Yelp nebo FourSquare, které také přispívají k vaší online identitě.

Recenze ovlivňují rozhodování o nákupu

Recenze mají větší váhu než kreativní příspěvky na sociálních sítích při rozhodování o nákupu. 78 % zákazníků považuje online recenze od cizích lidí za stejně důvěryhodné jako osobní doporučení od známých.

Recenze mají přímý vliv na prodeje

Studie ukazují, že pozitivní recenze zvyšují tržby. Například zvýšení hodnocení o jednu hvězdičku na Yelp.com vedlo ke zvýšení prodejů o 5-9 %. To znamená, že více pozitivních recenzí přináší více zákazníků.

Recenze poskytují zpětnou vazbu

Recenze vám pomáhají pochopit, kde máte slabé a silné stránky vašeho podnikání. Můžete na ně reagovat a ukázat zákazníkům, že jim záležíte. Odpovídání na negativní recenze může zlepšit dojem o vaší firmě a ukázat, že jste ochotni řešit problémy.

Je důležité pečovat o online recenze a reagovat na ně včas. Pokud chcete zlepšit prodej vašich produktů, můžete navštívit web www.kratkerecenze.cz, kde vám rádi pomohou napsat recenzi pro zvýšení prodeje.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz