Hlavní obsah
Názory a úvahy

Nekonečně užitečné vyhledávače nás za pár drobných prodávají šmejdům

Foto: Seznam.cz

Tváří se, že nám chtějí pomoct, ale v honbě za ziskem se očividně nezastaví před ničím…

Článek

Vyrážíme na dovolenou, během odpoledne se balíme a ještě na návštěvu k příbuzným, přijela teta z Prahy. Povykládáme, jak jde život, zasmějeme se, vypijeme sklenku vína. Je kolem deváté večer, zítra máme odjíždět. Aha, ještě nemám dálniční známku. Na nic nečekám a radím se s AI, kde ji koupit. Poradí mi web eDalnice.cz. OK, do vyhledávače zadávám „dálniční známka ČR“ a už to vidím… Hned první odkaz nese název eDalnice. Je sponzorovaný. V ten moment si říkám, jasně, tak si to asi platí, aby byli první, to je fajn. 10 denní známka stojí 540 Kč, po dálnici běžně nejezdím, asi to tak stojí, platím. V ten moment mi to došlo…

V prvé řadě chci říct… Ano je to moje chyba. A jsem na sebe strašně naštvaný, patřím spíš k těm obezřetnějším lidem, ale večerní hodina, pár sklenek vína a spěch udělaly své. Přesto mě to neomlouvá, školácká chyba… Ve finále mi ani tak nejde o těch 250 Kč navíc, kterými jsem nějakému šmejdovi zafinancoval jeho pohodový život. Ale jsem naštvaný na sebe, na svou nepozornost, ale vlastně ještě na někoho…

Byl to sponzorovaný odkaz, to znamená, že si jej někdo platí a někdo tu platbu příjme s vědomím, že ten člověk je podvodník. A tu platbu přijme ta stejná instituce, která vám slibuje, jak vám pomůže a vše vyhledá.

Naštěstí mi to můj kamarád vysvětlil. Je před volbami a po našem městě jezdí autobusy polepené volebními plakáty. Z jednoho z nich na mě hledí blonďatá paní, která má velmi blízko k Ruské federaci. A tak jsem se zeptal kamaráda, který má reklamu v tom dopravním podniku na starosti proč ji tam vylepili. On se zasmál a řekl: „Nesmíš míchat politiku a byznys, jsou to velmi štědře platící klienti!“

Vyrážím konečně na dovolenou, zapínám rádio. Sympatická moderátorská dvojice zrovna losuje výherce dvou lístků na koncert. Hned na to jde série reklam. Je tam i reklama na „výhodnou“ půjčku od nebankovní společnosti. Jdou soukromá média a etika vůbec dohromady? Odpovězte si sami…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz