Článek
Nový trend maminek ? Nebo jen dávno známý vědecký objev ?
Prý… Maminky po celém světě se ptají svých dětí, které už umí mluvit, jestli si něco pamatují z doby, kdy byly ještě v děloze matky. A světe div se, ano, děti povídají zajímavé věci.
Vývoj plodu ve třetím trimestru
Ve 23. - 26. týdnu : Dítě začíná rozlišovat zvuky. Umí mrkat. Může také dostat škytavku a směje se.
Ve 28. - 30. týdnu : Rostou řasy, vlasy, obočí. Dítě rozlišuje světlo a tmu.
Ve 31. - 33. týdnu : Plod rychle přibírá na váze. Obaluje se tukem a hodně se hýbe.
Ve 34. - 36 týdnu : Ledviny a játra jsou plně funkční, pokračuje vývoj plic a nervové soustavy.
Ve 37. - 40. týdnu : Plíce umožňují samostatné dýchání po porodu.
Většina činností plodu je reflexivní. Miminka si v děloze strkají palec do pusinky a sají, provádějí dýchací pohyby, i když tam není vzduch, a mrkají, i když tam není světlo. Dlouho si vědci mysleli, že se dítě učí smíchu napodobováním matky. Ale nejmodernější 4D ultrazvuk ukázal, že se dítě usmívá už v bříšku.
Když se maminky ptají svého malého dítěte, co si pamatuje, když ještě bylo u ní v bříšku, kupodivu některé děti si pamatují melodii, kterou mu maminka zpívala. Maminka třeba na to již zapomněla, ale dítě jí tu melodii zabrouká a maminka se nestačí divit. Nebo dítě vypráví, že si pamatuje určité místo, přesně popíše terén i situaci a maminka zjišťuje, že její dítě má duši, která žila v minulém životě. A přesvědčí se tak, že když dítě dospěje do věku, kdy už je svéprávné, zavede maminku na ono místo a přesný popis souhlasí. Dítě si pamatuje, jak slyšelo i trávení žaludku, posun potravy ve střevech apod. To, v jakém rozpoložení se maminka nachází, se přenáší i na její miminko. Je-li tedy budoucí maminka ve stresu, je ve stresu i její děťátko. Děti si tedy na svět pravděpodobně přinášejí i emocionální vzpomínky a ty se mohou jednoho dne „probudit“.Takových příkladů je velmi mnoho a člověk se musí chtě nechtě zamyslet nad tím, zda opravdu existuje něco, jako duše, matrix v mozku, kde se vše ukládá jako do počítače. Zajímavé však je zjištění, že čím je dítě starší, tím méně si pamatuje. Jako by aktuální životní zážitky tlumily přirozené vzpomínky z prenatálního věku nebo dokonce z minulého života.
Má dítě před svým narozením vědomí ?
Mnoho dětí si prý pamatuje tlukot maminčina srdce. Dokonce vypráví i o momentu porodu, že se jim nechtělo z dělohy pryč.
Kdy se člověk stává člověkem ? A jak vypadá změna, která udělá ze shluku buněk něco víc ? Vědci se shodli na tom, že vědomí rozhodně nemá právě oplodněné vajíčko. O tom žádná. Že má vědomí dítě, které nastupuje do školy, asi zpochybní jen málokdo.
Co to je vědomí ?
Velmi zjednodušeně - je to stav, ve kterém si bytost uvědomuje sama sebe a svět kolem. Jedná se tedy o schopnost vnímat, myslet, cítit a – být si toho všeho vědom.
A zde si vědci stále pokládají otázku - kdy začíná vědomí lidské bytosti ? Až doposud se předpokládalo, že vědomí vzniká u člověka po porodu, díky interakci s lidmi a okolním světem. S nástupem umělé inteligence se vědci zajímají o proces, kdy humanoidní roboti jsou schopni si „zapamatovat“. Softwar jim uloží určité úkony, které pak dokáže humanoid opakovat a vykonávat a dokonce je schopen si „zapamatovat“. A rozvíjet v další, složitější mechanické úkony. Zde je namístě se zamyslet nad tím, jak vlastně funguje lidský mozek - potažmo „mozek“ humanoidního robota. Ale nic to nemění na tom, že ve světě „frčí“ trend - maminky vyzvídají na svých dítkách, jaké to bylo v děloze a v minulém životě.
https://terezakramerova.cz/vzpominka-ze-stredu-delohy/
https://www.emimino.cz/diskuse/pamatuji-si-svuj-pobyt-v-deloze-99951/