Hlavní obsah

První zkušenosti s novým notebookem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jakub Jirák - render z MSI.com

Den kdy se vrátil Windows do mého života

Článek

Kapitánův deník hvězdné datum 3.1.2024, takto nějak by mohl začínat dnešní článek kdyby byl v některém z mých oblíbených seriálů, ale řeč je o startreku. Byť se to může zdát nemožné zanedlouho mi bude 32 let a startrek je prostě moje srdcovka. Dnešní den by se v rámci kapitánského deníku psal sám. Den jsem začal skvělou snídaní od mé drahé polovičky, následně jsem si vral tašku co mi před koncem roku přišla „Friend of Medium“ a vyrazil jsem směrem k parcel shopu vyzvednout objednaný notebook. Dnes vás budu trošku napínat a o jaký notebook ve výsledku šlo se dozvíte až v závěru článku, nejdřívě vám napíši o svém utrpení, které mě potkalo.

Balení

Když jsem notebook donesl domů, tak jsem jej obratem vybalil z krabice. Kde pro mě bylo relativně milým překvapením, že venkovní ošklivá krabice skrývala uvnitř druhou pěknou krabici ve který byl umístěn samotný notebook. Po jejíž rozbalení jsem měl možnost v balení nalézt ještě nabíječku s USB-C konektorem a návod. Co si budeme na to o jak velkou krabici šlo tak v ní prakticky nic nebylo, no hlavně, že mi notebook dorazil v pořádku.

První spuštění

Jelikož jsem léta zhýčkaný Applem vítal jsem možnost pořídit si na projekt Windows notebook jako pozitivní změnu. Přeci jen mám rád technologie a hardware býval a stále je mojí tajnou vášní. Na projektech se často setkávám s HW, který je ještě pod NDA a tedy oficiálně neexistuje. Nebudu vám nic nalhávat jsem právě díky tomu velice rozmazlený co se hardwaru týče, a když už si pořizuji nebo vybírám nějaký stroj na práci tak musí splňovat moje kritéria. Jaké tedy vlastně bylo první spuštění nového stroje?

Když si pořídíte nový MacBook tak po otevření víka dojde ke spuštění systému kde je všechno připravené, tento wow effekt doslova miluji, je to něco díky čemu se vám obratem rozzáří oči a užíváte si tento drobný detail. U stroje co jsem pořídil byla k mojí smůle zřejmě vybitá baterie jelikož jsem stroj otevřel a nic, mačkal jsem tlačítko pro zapnutí a nic, v tu chvíli jsem se úplně zarazil a až jsem se bál, že jsem koupil stroj co nefunguje. Honem jsem se zvedl od stolu najít nabíječku v krabici a ponalezení a spojení obou dílů jsem stroj po pár vteřinách konečně zapnul. Můžete mi věřit, že mi v tu chvíli spadl opravdu, ale opravdu obrovský kámen ze srdce, myslím, že jste tu ránu nebo alespoň její ozvěnu museli slyšet až vy při čtení tohoto článku. V tuhle chvíli asi tušíte, že můj první dojem z tohoto stroje nebyl zrovna nejlepší.

První cca hodina po spuštění

Aby toho nebylo málo nebyl stroj po spuštění aktualizovaný, takže byť mělo jít o nově zalistovaný produkt, ve výsledku dostal starší verzi operačního systému Windows 11 Pro a mohl jsem zvolit zda stroj aktualizovat později nebo provést aktualizaci rovnou, jelikož jsem si nový notebook chystal jako nový pracovní stroj upřednostnil jsem instalaci všech aktualizací rovnou tím jsem se připravil o možnost notebook rovnou používat a bylo třeba počkat než se vše dokončí, no dobře, že jsem tam udělal vyhnul jsem se tak spouště restartů při práci. Během inicializace stroje jsem si nastavil pin, čtečku otisku prstů a windows hello jsem zatím nechal ladem, byť se na něj také chystám. Pokud jej někdo využíváte jak vás tato funkcionalita baví?

Po dokončení aktualizací a prvotního nastavení došlo na první skutečně spuštění nově naistalovaného operační systému windows.

První krůčky v OS

Po dokončení aktualizací jsem se konečně mohl přihlásit do systému, kde jsem se pustil do instalace programů bez kterých si nedovedu pracovní zařízení představit. Začal jsem instalací a nastavením emailového klienta SPARK, poté jsem nainstaloval kancelářšký balík MS Office, pokračoval jsem instalací prohlížeče Google Chrome, následovala instala Intellij Idea a Pycharmu. Doinstaloval jsem si i git bash, python 3.12, Javu 17 a 21. Nějaké programy od MSI pro širší možnosti v nastavení notebooku. A Logi+. Jelikož notebook co jsem pořídil má opravdu otřesný touchpad co se bude hodit ve chvílích nouze jinak si vystačím se svojí myškou od Logitechu konkrétně MX Master 3S.

Po instalaci všechno programů jsem přistoupil k nastavování. Kde jsem si prošel od nastavení emailového klienta, přes nastavení MS Teams, přes instalaci VPN klienta a jeho nastavení, kde jsem se mimo jiné zasekl na pěkných pár hodin, osobně beru VPN klienta jako prkotinu, ale zde jsem tedy absolutně pohořel. Zítra bude toto utrpení pokračovat a snad zjistím, že nebyla chyba na mé straně, ale u klienta.

Nový pracovní notebook si semnou dal první pracovní den, zažili jsme společně pěkných pár hodin v plné zátěži při různých instalacích a komplikacích ale i chvíle relativního klidu při úvodních školeních.

Zhodnocení notebooku po prvním dni

V prvních pár hodinách na mě nový notebook neudělal zrovna nejlepší dojem hned z několika důvodů. Nejprve jsem byl opravdu zklamaný, tím, že mi byl dodán notebook co nešel zapnout. Následně se při instalaci aktualizací ukázalo, že půjde o notebook co umí hučet jako vysavač a vedle něčeho takového opravdu celý den být nechcete. Jakmile však došlo k dokončení úvodní fáze a už jsem se dostal i do operačního systému a získal tak možnost si tento kompaktní notebook lépe osahat zjistil jsem, že jsem zřejmě nevybral špatně.

Klávesnice je při psaní hezky nakloněná byť bych u ní ocenil plnou velikost šipek a dvouřádkový enter tak mě s tímto opravdu příjemně překvapila. Ono hučení, které je opravdu nepříjemné na poslech se projevuje jen při velké zátěži, takže například když kompilujete kod tak vám notebook o sobě dá nachvíli vědět než se ochladí ale jinak je buď úplně potichu nebo pouze mírně šumí. Velikost 14“ se jeví optimální jak pro převoz tak pro práci. Hmotnost 1.5kg bude jistě také příjemná. To vám otestuji hned zítra jelikož musím jet do Prahy k zákazníkovy dořešit ono nastavení VPN.

A jaký notebook to vlastně vyhrál a proč?

Ve včerejším článku jsem Vám představoval 3 možné kandidáty na pracovní stroj. Jelikož jsem pracoval pouze v teoretické rovině a notebooky jsem neměl i objednané tak se stalo nemyslitelné a někdo byl rychlejší, že by po přečtení mého článku?! A notebooky co jsem měl v merku objednal a tedy nebyli skladem až na jednu jedinou uvažovanou variantu. Nebudu vám nic nalhávat, každý z těch třech notebooků, které jsem měl v užším výběru by byl skvělý, avšak díky tomu, že nebylo nic jiného skladem ušetřil jsem si trápení s volbou barvy a také s váháním jestli vzít 14“ nebo 16“ variantu.

Vítězem se tedy stal MSI Prestige 14Evo B13M-614CZ. Avšak vybral bych si ho kdyby byli všechny tři notebooky skladem? Pravdou je, že po dnešní zkušenosti rozhodně ano, kdybych neměl tuto možnost vyzkoušet vítězný notebook tak bych pravděpodobně volil dražší MSI Prestige 16 AI Evo B1MG-004CZ z těchto důvodů, lákalo by mě vyzkoušet nejnovější čipset intelu, dále numerický blok klávesnice je svým způsobem benefit, 16“ obrazovka je trošku lepší pro práci ale hlavně byl hezky černý.

Jak byste se rozhodli vy? Dejte mi vědět v komentářích a hlavně zaujala vás tato nová mini serie článků? Měl bych v ní pokračovat?

Původně publikováno v anglickém jazyce zde https://medium.com dne 3. Ledna 2024.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz