Hlavní obsah
Internet a technologie

Zátěžový test MSI Prestige 14Evo B13M-614CZ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jakub Jirák - vytvořeno s pomocí DALL-E3

Není všechno zlato, co se třpytí, nebo snad ano?

Článek

Dnes jsem měl možnost prvně vyzkoušet nový pracovní stroj v plné zátěži a hned v úvodu mohu s klidným srdcem říct, že jsem nevybral špatně, ale… Jak to tedy ve skutečnosti bylo? Opravdu bude nový počítač takový pracant, nebo existují i nějaké výhrady, které je potřeba při volbě takového stroje uvážit. Rád se s Vámi podělím o své zkušenosti, díky čemuž budete o něco moudřejší, než jsem byl před nákupem já.

Základní informace

Před pár dny jsem s Vámi sdílel článek, kde jsem se zaměřil na způsob výběru stroje pro softwarového inženýra. Zmínil jsem základní kritéria, podle kterých jsem notebook vybíral. V navazujícím článku jsem se s Vámi podělil o své prvotní zkušenosti s novým přenosným počítačem a už jsem se s Vámi stihl podělit i o to, jak to dopadlo při první pracovní cestě. V tomto článku se podíváme na to, jaký je skutečný výkon pořízeného laptopu.

Nemusíte mít obavy, neprováděl jsem žádné syntetické testy, ale využil jsem reálné situace z mého běžného pracovního dne k tomu, abych si ověřil, jak tento notebook obstojí.

Den třetí

Dnešní den jsem začal připojením notebooku k nabíječce, což mi ukázalo, že na 100% nabití baterie se dostanu přibližně za 1 h a 40 minut, notebook jsem na nabíječce nijak nešetřil a věnoval jsem se psaní kódu v Javě a kompilacím. Co mě velice mile překvapilo, byl čas buildů, kde jsem se velice přiblížil MacBooku Pro s M1 Pro. Avšak je tu jeden zásadní rozdíl MacBook pro je v rámci svých výsledků konzistentní, kdežto Intel i7 13700h, co je v počítači, co jsem pořídil na projekt, se ve výsledcích různí. Rozdíly jsou markantní hlavně při provozu na baterii, ve chvíli, dokud jste připojeni k nabíječce. Notebook působí celkově svižněji. Z podstaty věci mi to skoro přijde jako by procesor nemohl využít svůj plný potenciál při provozu na baterii, ale pouze při napájení ze sítě.

Hluk

Oproti Apple Silicon je zde hodně znát potřeba chladit procesor v zátěži, takže pokaždé, když stisknu klávesovou zkratku nebo tlačítko pro sestavení projektu, dojde k využití performace jader. Vše je velice rychle sestaveno, avšak za cenu zapnutí vysavače, ale to už je fakt jen moje rozmazlenost, dnes jsem zkusil celý den pracovat bez sluchátek.

Standardně pracuji na MacBooku nebo Mac mini či Mac Studio. Vše založené na Apple Silicon, takže ani při opravdu velké zátěži o těchto zařízeních téměř nevíte. Navíc mám prakticky pořád sluchátka s aktivním potlačením hluku, kde mě doprovází převážně hudební skupina Static-X, což pro někoho bude jistě strašlivý hluk, pro mě to je skvělá hudba na soustředění při práci. Nevím, jestli jsem si na MSI notebook již zvykl, ale během dne jsem o něm věděl pouze při kompilacích, jinak by se dal považovat za „tichý“ pracovní notebook.

Jak se to má s výdrží baterie?

K plnému nabití baterie potřebujete zhruba 20 % -> 100 % hodinu a půl. Což ve své podstatě není nijak špatné. Ale jak se to má se skutečnou výdrží? Opravdu vydrží při běžné práci 10 h udávaných výrobcem? Pravdou je, že při kancelářské práci to nebude daleko od pravdy, ale ve chvíli, kdy notebook využíváte na hraně jeho možností, se dostáváme k nějakým 6 hodinám, avšak je zde potřeba vzít v úvahu i fakt, že jsem notebook využíval pouze k programování/kompilaci.

Když do toho zapojíme kombinované využití, nějaký meeting, odpověď na e-mail, to, že se podíváte třeba na Stack Overflow či přečtete článek na Médiu, tak bych optimisticky řekl, že by notebook mohl na jedno nabití s přehledem vydržet 8 h, což je ve své podstatě to, co má většina lidí jako běžnou pracovní dobu. Kde by notebook jednoznačně pohořel, by byl encoding videa, jelikož by se jednalo o nepřetržitou zátěž, kde by baterie rychle vzala za své. Ale naštěstí pro mě jsem tento notebook kupoval čistě pro vývoj a meetingy. Byl potřeba společních na cesty s operačním systémem Windows.

Závěr

V rámci svých posledních článků jsem vám tedy představil způsob, jakým jsem notebook vybíral a jaké byly první dny s ním. Nyní se vrátím zpátky ke svému běžnému obsahu a tohle téma otevřeme až zase za pár dnů, přece jen pracovní týden skončil, takže se mile rád vrátím zpátky ke svým Apple zařízením a jiným projektům, které je třeba posouvat. Doufám, že se vám tato série líbí, protože se v ní již velice brzy dostaneme i k dockeru. A to teprve uvidíme, jak si tak malý stroj poradí s plným pracovním vytížením, dnes to byl jen reálný zátěžový test, později to bude skutečné pracovní vytížení, ale k tomu se musím teprve dopracovat, přece jen nový projekt je teprve na začátku a ještě není co migrovat do cloudu.

Původně publikováno v anglickém jazyce na serveru medium.com dne 5.1.2024.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz