Hlavní obsah
Názory a úvahy

Mé vnímání minulosti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V mé dnešní úvaze se podíváme na mé vnímání minulosti. Třeba to máte stejně.😉

Článek

Minulost… to jediné, co nás spojuje s momentálním okamžikem. V ní je vše, co se v našem životě událo. Vše dobré, smutné, špatné, veselé, naše úspěchy i neúspěchy, to statečné i zbabělé. Je v ní obsažen celý náš život až do současnosti.

Nesčetněkrát jsem slyšel, že bych se měl od minulosti oprostit, že to, co se stalo nezměním ani znovu neprožiji. Jenže já chci své vzpomínky. Moje minulost mě mnoho naučila. Poznal jsem v ní přátele i nepřátele. Je v ní obsažen můj život i to, kdo a co jsem. Nejde mi o její změnu, protože bych nebyl tam, kde dnes jsem, a i když pro mnohé stojím jen na místě a nikam se neposouvám… nevadí. Já vidím, kam jsem se posunul. Vidím, kam až jsem došel.

Je samozřejmě důležité vědět, kam kráčíte, ale myslím, že je důležité i nezapomínat, odkud jdete. Vždy, když se budete cítit nad někým, zamyslete se, odkud pocházíte a odkud jdete. Já díky své minulosti už dnes nerozlišuji lidi nějak složitě. Existují pro mě pouze dva typy. Dobrý člověk a pak… slušně řečeno, parchanti. To je mé rozdělení celého lidstva. A i to mě minulost naučila. Minulost je pro každého velmi důležitá, protože ukazuje, odkud jdete. Ukazuje Vám, kým jste se stali. Může Vás i poučit nebo ukázat, že Váš směr je správný.

Určitě není dobré vázat se na minulost a minulé vzpomínky, na něco, co se vrátit jednoduše nedá. V tomto spatřuji oprostit se od minulosti. Být pouze jen jejím pozorovatelem a ne ji psychicky prožívat znovu. Jen se poučit a jít dál a nebo si říct, to je skvělé, to tak chci a jít dál stejným směrem. Pokud ve Vaší minulosti existuje něco nevyřešeného, tak to v sobě vyřešte a uzavřete, ať můžete jít dál životem, tu cestu si užívat a psychicky se k tomu nevracíte. Buďte vděční za Vaší minulost, protože vše, co se v ní událo Vás utvořilo. Díky tomu všemu jste dnes tací, jací jste. Pokud Vám to nevyhovuje, máte před sebou celou širou budoucnost, ve které to můžete změnit. Musíte si jen věřit a přijmout svojí minulost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám