Hlavní obsah
Jídlo a pití

Čerstvé jahůdky nahrazuje červená řepa. Spotřebitel nic nepozná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels.com

Jahody. Kdo by je neměl rád?

Několik let jsem měl rád kefírové jahodové mléko a vždy jsem si pochvaloval barvu s vůní a ještě původ. „Jo, Němci, to je kvalita, ti na nás nešetří,“ říkal jsem si. Abych se jednou ujistil, že se nemýlím, podíval jsem se na složení.

Článek

Kromě stabilizátorů, které jsem očekával, mě zaujala informace: „barvící koncentrát z červené řepy.“ Inu, je opravdu červenější než jahody, i když pokud bych si doma dělal jahodový koktejl, nedal bych do něj řepu, pokrčil jsem rameny.

Pátrání jako v detektivce

Když si v sezóně jahod dělám doma jahodový koktejl, dám si mléko, někdy smetanu, ochutím vanilkovou nebo jahodovou zmrzlinou a přidám jahody. Pak už mixér zavřu a nechám zakvedlat. Nic jiného v tom není, nápoj považuji za vrchol slasti.

V prodejnách potravin nalézám svůj oblíbený mok pravidelně v chladícím boxu vyrovnaný jeden vedle druhého. Na každého čeká elegantní 400 g balení. To je vlastně skoro půl litru. Kolik je tam vlastně těch jahůdek, napadlo mě.

Množství menší než větší

Etiketa se složením droboulinkým písmem, které se ztrácí vedle krásného pohledu na hromadu jahůdek. A – už to mám: 0,04% jahodové šťávy.

Sice jsem nepatřil mezi velké počtáře, ale když je 400 gramů 100%, 1% jsou 4 g čtyři setiny, ze 4 gramů je 0,16 g jahodové šťávy. Musel jsem přepočítat, protože jsem nechtěl věřit vlastním smyslům, ale je to tak. Chyba žádná.

Takové množství jsem si ani v duchu nedovedl představit… Jak se mně dále podařilo zjistit, jedna větší jahoda váží 20 gramů, takže jde o necelou desetinku jahody na jeden oblíbený koktejl s fotografií plnou červených slaďoučkých lákadel!

Jahody mám rád. Ona ani červená řepa člověku neublíží a vlastně je zdravá, ale od svého zjištění se vždy těším na domácí koktejl, i když občas koupím i ten s desetinkou jahůdky. Zvlášť, když dostanu chuť na červenou řepu.

Zdroj: http://martinakorejckova.cz/jahoda-zahradni/

https://www.mujnakupostrava.cz/Muller-Mullermilch-s-prichuti-jahoda-400g-d3090.htm

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz