Článek
Moje maminka se chystá k Písku. Předem dostala pokyny k odjezdu. Když jsem je dostal a otevřel, trochu jsem se otřásl. Hnusem!
Převlečení za dvě stovky
Kdo je zvyklý na středoevropský standard, dá mně možná za pravdu. Když jste doma, ani vám to nepřijde. Prostě se vám zdá ložní prádlo v pelíšku příliš zmuchlané, vezmete ho a vyměníte. Nejde o nic složitého.
Jsou domácnosti, ve kterých je zvykem měnit špinavé za čisté 1× týdně, pak se najdou famílie, kde to dělají dvakrát do měsíce. Záleží na tradici, vkusu a rozhodnutí hlavy rodiny, která pečuje o domácí pohodu.
Myslel jsem si, že s podobnou praxí se setkám i v lázeňské oáze Vráž u Písku, ale chyba lávky. Lázeňský host má nárok na výměnu 1× měsíčně a pokud by chtěl častěji, musí zalovit v peněžence a vyndat dvě stovky na dřevo.
Roztočům se postele líbí
Výrobci povlečení radí měnit povlečení v nočním království častěji, jde jim o kšeft, to je pochopitelné. Čím více se bude jejich povlečení prát, tím vyšší je pravděpodobnost zakoupení dalších ložních souprav.
„Převlečení postele na vyžádání navíc nad rámec léčebného režimu (tedy 1× za pobyt) je účtován poplatek 200 Kč,“ říká instrukce před odjezdem do lázní.
Anketa
No a když se zeptáte v dermatologické ordinaci, dozvíte se, že ideální je 1× týdně – 2× do měsíce. Lékaři také upozorňují na kvalitu spánku, která právě duchnou může být ovlivněna. Nepraná a neudržovaná postel je eldorádem roztočů a kožních šupin z lidského těla.
Lázním šlapou na paty hotely
Obměna ložního prádla by měla probíhat v souladu s hygienickými podmínkami. U dětí je taxativně stanovena: „Výměna lůžkovin a prádla v ubytovací části zařízení pro výchovu a vzdělávání a provozovnách pro výchovu a vzdělávání se provádí jednou za 2 týdny…“ Proč obdobné předpisy neplatí pro dospělé?
Platí a jsou individualizované. V některých domovech pro seniory převléká personál 1× týdně a cena je zahrnuta v poplatku za ubytování.
Lázeňský byznys je v Česku převážně v soukromých rukách a záleží na každém z provozovatelů, jak se rozhodne se svým nebo pronajatým majetkem nakládat. Přímou konkurencí jsou nyní i služby hotelových řetězců, které nabízejí čím dál více wellnes pobytů.
Přilákat a udržet si hosta v podobě platícího zákazníka je kumšt. Pokud budou lázeňská zařízení hloubat nad tím, jak z každého jednotlivce vytřísknout každou korunu, mohou brzo splakat nad výdělkem.