Hlavní obsah
Sport

Nová doba: Sponzorem fotbalového EURA v Německu nebude německá automobilka, ale čínská

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Ilustrační foto

Až fanoušci uvidí na reklamních panelech kolem hrací plochy při zápasech EURA logo BYD, někteří třeba ještě nebudou vědět. Jiní možná už ano. Sponzorem fotbalového EURA v Německu není žádná tradiční německá automobilka, ale čínská značka.

Článek

Němci se na fotbalové EURO připravují s tradiční důkladností. Bude to letos v Německu už druhá velká sportovní událost v kolektivních sportech. Házená, v Německu druhý nejpopulárnější kolektivní sport, má své Mistrovství Evropy mužů v šesti německých městech v těchto dnech. Turnaj vrcholí. Finále se bude hrát už tuto neděli, 28. ledna.

Fotbalové EURO bude ještě větší událostí. Bude probíhat od 14. června a bude trvat měsíc. Fotbal je v Německu sportem číslo jedna. Na vesměs pěkných stadionech Bundesligy je v poslední době asi nejlepší divácká atmosféra ze všech evropských lig. Lepší než na mnohých anglických stadionech klubů Premier League, kde už je trochu pokažená turisty z celého světa, zejména z Asie, kteří často ani nefandí a spíše fotí.

Německo fotbalem umí žít. S trochou nadsázky lze říct, že se v Německu tak trochu „zastaví“ ostatní dění. Celá země bude sledovat fotbalové EURO. Na jak dlouho bude tématem číslo jedna, bude záležet především na tom, jak se bude na mistrovství dařit domácí fotbalové reprezentaci. Ta, i když má své problémy, bude jako vždy patřit mezi velké favority turnaje. O Němcích se přece říká, že jsou „turnajovým týmem“.

Mistrovství bude přenášeno do celého světa. Hrát bude 24 týmů. Zastoupení tedy bude mít skoro každá země, která v Evropě ve fotbale něco znamená. Na EURO nakonec „doklopýtala“ i česká reprezentace, která se představí pod vedením nového trenéra Ivana Haška.

Taková událost je tradičně příležitostí pro sponzory - velké firmy. UEFA rozděluje sponzory EURA 2024 na oficiální globální sponzory a národní německé sponzory. Mezi globální patří kupříkladu Adidas, Alipay, Betano, Booking.com, Coca Cola či Hisense. Mezi národními jsou německé firmy Deutsche Telekom, Deutsche Bahn či Bitburger.

Mezi globálními sponzory EURA však překvapivě chybí německá automobilka. Některý z velkých výrobců automobilů je vždy jedním z hlavních partnerů takové velké sportovní události, kterou fotbalové EURO bezesporu je. Letos bude však jedno poprvé. Ve své 70leté historii uzavřela mezinárodní fotbalová federace UEFA poprvé partnerství pro fotbalové EURO s výrobcem automobilů z Číny. Čínská značka BYD bude oficiálním partnerem EURA 2024.

EURO 2024 v Německu nesponzoruje německá automobilka! Na reklamních panelech kolem hrací plochy nebude některá ze značek Volkswagen, Porsche, Audi, BMW či Mercedes. Dříve nemyslitelná věc. Dnes skutečnost. Někdo možná namítne, že přece není tak podstatné, která firma sponzoruje nějaké fotbalové mistrovství. Na druhou stranu to o lecčem svědčí. O stavu dnešního světa, který se mění. V Německu, silné evropské ekonomice, domovině velkých tradičních evropských automobilek, bude jedním z hlavních sponzorů evropského fotbalového šampionátu čínský výrobce elektroaut!

Čínská značka BYD nahradila Volkswagen, který byl dosud partnerem fotbalového mistrovství Evropy. Volkswagen zjevně prochází velkou krizí. Jeho prodeje elektromobilů jsou i v samotném Německu výrazně za očekáváním. O sponzoring fotbalového EURA údajně ani neměl zájem. Špatné výsledky ho prý nutí k šetření.

Čínská značka BYD naopak celosvětově roste. Automobilka produkuje osobní automobily, autobusy, nákladní automobily, elektrická jízdní kola, lanovky, vysokozdvižné vozíky a dobíjecí baterie. Současná modelová řada automobilů zahrnuje bateriové elektromobily a plug-in hybridní elektromobily. V roce 2023 už předběhla v meziročním srovnání prodaných kusů elektromobilů americkou společnost Tesla. BYD je v současné době už největším výrobcem elektromobilů na světě a jeho výrobní potenciál je údajně obrovský.

Čínský výrobce elektromobilů BYD plánuje postavit svou první evropskou továrnu v Maďarsku. Automobilka BYD se letos poprvé dostala mezi deset největších automobilek světa z hlediska prodeje, předstihla německé automobilky Mercedes-Benz i BMW.

Naplňují se tak prognózy některých odborníků z automobilového průmyslu, kteří už před časem hovořili o tom, že vítězem elektromobility v Evropské Unii budou bohužel zejména čínské firmy, které mají zjevný technologický náskok a dokážou zaplavit Evropu v krátké době levnějšími elektroauty. Sponzoring EURA je v tomto směru zřejmě jen začátkem. Fotbalové EURO 2024 v Německu evidentně slouží jako vhodná příležitost pro zviditelnění čínské značky elektromobilů v Evropě.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz