Článek
Skokové zdražení všeho jsme přečkali. Ceny ničeho se již nesníží.
Dále již ceny zboží a služeb se budou zvyšovat “ pouze “ testem, co ještě spotřebitel a zájemce vydrží a ustojí.
Bude to převážně již pouze o obezřetnosti spotřebitelů a zájemců , zda naletí na rozmanité obchodní finty, triky a podvody.
Tak například: Dlouhá desetiletí jsme byli zvyklí na cenovou nabídku za základní váhovou jednotku jeden kilogram (třeba 120 Kč za 1 kg jahod).
Nyní nepřehlédněte v regálech na tržnicích či v supermarketech, příkladmo u jahod, viditelně lákavou cenovou nabídku 20 Kč.
U pokladny však zaplatíte 200Kč, neboť vlastní nepozorností jste přehlédli malou a sotva čitelnou poznámku k ceně za 100 g.
Později již nepřekvapí poutač na cenu pohonných hmot - nafta za 3,50 Kč , ale za 1 dcl.
Slevová akce? Zboží v cenové nabídce doposud stálo 150Kč. Inzerce slevové akce u téhož zboří : Sleva 25 % ( z 200 Kč na 150 Kč atd.) !
Nebo: Kupujete nemovitost, či sjednáváte nájem ? Platíte realitní kanceláři provizi , tedy i to, co by měl platit prodávající či pronajímatel, protože oni požádali o službu realitní kancelář, a ta za ně také „kope“. Platíte však vše vy.
Třeba souhlasíte s kupní cenou 15 mil. Kč a zaplatíte 15,9 mil. Kč . Tedy téměř milion Kč pro realitní kancelář. Za co? Protože získala pro svého klienta slíbenou cenu a ještě "obrala"kupujícího o provizi, kterou měl platit prodávající.
Není to pro pochvalu realitní kanceláře? Ano, ale toliko ze strany majitele RK a prodávajícího za to, že obrala kupujícího o to, co platit neměl.
Nebo všechny peněžní ústavy střemhlav snižují úrokové míry u Vašich úspor. V příštím roce se však budou chlubit s nejvyšším ziskem v posledních letech. Snížené úrokové sazby zajistí opět rekordní zisky bank, jak se chlubí klientům s výročními výsledky skvělého hospodaření.
Má to vše logiku? Pro střádala ne, pro banku ano.
Právnímu státu to vše nevadí.
Až budeme všímaví, pozorní a ostražití, neboť ceny neurčuje trh, ale neomezená hamižnost obchodníků a poskytovatelů služeb, zlikvidijeme šmejdy.