Článek
Aktuální situace na trhu realit v ČR
Rok 2021 byl pro realitní trh jeden z těch nejlepších v historii. Hlavním důvodem byl nebývalý zájem o koupi nemovitosti od lidí, kteří se právě kvůli pandemii COVID-19 ocitli uzavřeni v malém bytě a rozhodli se změnit bydlení nebo zakoupit třeba pozemek nebo chatu k rekreaci. Nízké úrokové sazby tento trend výrazně podpořily.
Když porovnáme nabídku realit v Praze za 1. a 2. čtvrt rok 2022, vidíme, že na portálu Sreality.cz se počet nových inzerátů zvýšil o 14 %. Nicméně průměrný počet zobrazení inzerátu klesl o 39 % a aktivních nabídek je aktuálně o 18 % více.
Zvyšující se úroková sazba ČNB, válka na Ukrajině a další události mají tedy vliv na ochlazující se počet prodejů nemovitostí. V horizontu měsíců se navíc očekává, že by mohlo být na prodej ještě více nemovitostí, a to kvůli refixaci hypoték a možným problémům s jejich splácením.
Zájemců o koupi nemovitosti je tedy málo a nemovitostí je hodně. Protože se situace může změnit téměř ze dne na den, je důležité nepodcenit realitní marketing. Podle realitních makléřů je dokonce situace taková, že z 15 nabraných nemovitostí se měsíčně prodá jedna. Je tedy dobré nabrat nemovitostí opravdu více a tím rozšířit své portfolio. Budete tak připraveni v případě klesnutí úroků ČNB a následnému oteplení trhu.
Chatbot jako jedna z možných tajných zbraní realitního makléře!
Nemovitosti se teď prodávají těžce, plánujte proto dopředu a naberte nemovitosti na příští rok a připravte se tak na změnu situace. Pokud vás oslovil majitel nemovitosti a svěřil prodej do vašich rukou čeká vás mnoho kroků. Standardně tyto kroky vedou k prodeji nemovitosti, bohužel navíc budete muset vysvětlit fakt o aktuálním snížení hodnoty jeho nemovitosti. To jistě nebude jednoduché a výhradní realitní zprostředkování pak nebude jednoduché jen tak prodloužit.
Jak se ale vlastně k nemovitosti dostat? Jakým způsobem se prezentovat a jak nabrat nemovitost? To se můžete dozvědět na naší stránce: Chatbot pro realitní makléře a realitní kanceláře, kde jedna ze zajímavých funkcí chatbota může být třeba nacenění nemovitostí – ihned, zdarma a do SMS!
Tato nacenění nemovitosti jsou samozřejmě aktuálně nepřesná a proto se vyplatí ukazovat pouze minimální cenu prodávané nemovitosti. To jestli se tato nemovitost dá prodat za více rozhodne pak sám realitní makléř na osobní schůzce. Důležité také bude vysvětlit majiteli nemovitosti fakt, že se trh změnil a nemovitost nebude možné prodat za cenu, kterou měla v roce 2021.
Chatbot dokonce některým realitním makléřům a realitním kancelářím pomáhá prodat nemovitosti. Velkou výhodou je tedy to, že si uživatel v intuitivním prostředí může zjistit jen ty informace, které ho zajímají. Pokud tedy chce mnoho informací, chatbot mu rád všechny řekne. Pokud jej více než technické výkresy zajímají obrázky, videa a animace nemovitosti, přes chatbot si může vše jednoduše prohlédnout.
Jistě, není vždy potřeba vytvořit chatbota na každý byt, který makléř prodává. Na druhou stranu je to vlastně stejné i s webovou stránkou a marketingem. Je vždy lepší mít možnost vybrat si z velkého počtu zájemců, a poté díky případné aukci navýšit cenu tak, aby ten, kdo nemovitost makléři svěřil, byl pokud možno co nejvíce spokojen.