Článek
Pro občany, kteří byli zasaženi zdražováním, bojí se energetické krize nebo potřebují pomoci v těžké životní situaci, spustil Magistrát hl. m. Prahy nový portál. Portál má za cíl propagovat akci Milostivé léto, která se již svým druhým ročníkem snaží pomoci se s placením dluhů veřejnoprávní instituci. Dozvíte se zde také, jak požádat o prominutí úhrady školného, stravného nebo družin, případně o finanční příspěvek z fondu solidarity na aktivity, které podporují rozvoj a talent dětí.
S čím chatbot pomůže lidem?
Díky asistentu, který je součástí portálu, se mohou občané dozvědět během pár kliků jak ušetřit na vytápění, ohřevu a spotřebě vody, nebo obecně na provozu spotřebičů. Díky těmto radám a tipům jak změnit každodenní návyky tak mohou domácnosti ušetřit i vyšší jednotky procent za energie.
Chatbot pomáhá i starším lidem!
Na konci chatbota mohou uživatelé vyplnit anonymní dotazník, který se ptá například na jejich aktuální situaci, bydliště nebo věkovou kategorii.
V dotazníku vyplnilo 86 % respondentů, že bydlí v Praze. Z toho vyplývá, že i mimopražští hledají informace na portálu Magistrátu.
Nejčastěji vyhledávaná témata v asistentu jsou:
- Jak ušetřit na energiích – 36,3 %
- Řeším problém s placením za spotřebu energií – 28,8 %
- Zastropování cen energií a úsporný tarif – 9,9 %
Zajímavé je také demografické rozložení uživatelů. Vyplývá z něj, že energetickou krizi řeší všichni napříč věkovými skupinami. Navíc je také vidět, že chatbot není nástroj, který by používaly jen mladší generace – 18,6 % respondentů je totiž z věkové kategorie 70+ let.
V dotazníku jsme se také ptali na aktuální situaci respondentů. Odpovědi byly následující:
- 60,5 % – Zatím nemám žádné problémy spojené s energiemi
- 18,5 % – Jsem v exekuci a nemůžu platit za energie
- 14 % – Mám problémy s placením
- 7 % – Dlužím pár plateb za energie