Hlavní obsah

Z Modravy na Filipovu Huť vás dovede naučná stezka

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Jirásková Beranová

Jedno ze zastavení na NS Modrava - Filipova Huť

Naučná stezka Modrava - Filipova Huť má tři zastavení, které vás na trase dlouhé 1,5 kilometru seznámí s horským lesem, florou horských luk a s vodní faunou.

Článek

Naučná stezka z Modravy na Filipovu Huť vede kousek od silnice nádhernou přírodou. Pokud jdete z Modravy, čeká vás táhlé stoupání. Ale byť je terén náročnější, příroda vám námahu vynahradí. Značnou část cesty půjdete podél potoka, na kterém potkáte kaskády i malé vodopády.

Celá naučná stezka vede po pěšině. Cesta je ryze přírodní a není nijak upravená. Pro malé děti je cesta po této naučné stezce jedno velké dobrodružství, na kterém si užijí spoustu zábavy. Pěšina se klikatí mezi stromy. Les otevírá nevídané pohledy na místní potok i do různých zákoutí. Příroda tu hraje všemi barvami a cesta krásně utíká. Než se nadějete, dojdete k vrátkům na pastvinu, ze které se vám naskytnou krásné výhledy, a brzy budete na konci naučné stezky ve Filipově Huti.

Sama jsem na tuto naučnou stezku narazila náhodou, když jsem se chystala jít z Modravy do pensionu Korýtko ve Filipově Huti. Jsem moc ráda, že jsem místo přímé cesty po silnici zvolila tuto naučnou stezku. Naučná stezka mne vrátila do dětství a navíc jsem se nemusela rozhlížet, zda právě neprojíždí auto nebo cyklista. Škoda jen, že se podobných naučných stezek dnes už moc nevidí.

Za celou cestu mne potkala jen jedna malá, ne však zanedbatelná, komplikace. Na Modravě je ukazatel se začátkem naučné stezky zarostlý ve křoví, takže jsem ho samozřejmě přešla. I cesta samotná křovím na začátku prochází, takže je opravdu snadné začátek naučné stezky minout. Pevně však věřím, že na podzim keře upraví a naučná stezka bude opět krásně viditelná.

Tato naučná stezka je jedním z krásných cílů nedaleko pensionu Korýtko, ve kterém se strávila několik dní. Stezka je delší zkratkou na Modravu. S nejvyšší pravděpodobností na celé naučné stezce nikoho nepotkáte a místní přírodu si tak užijete se vším, co nabízí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz