Hlavní obsah
Finance

Když zdání klame aneb drahé oblečení boháče nedělá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Nemám ráda cestování, to neustálé čekání, plno lidí kolem. Proto si často krátím chvíli čtením, nebo sledováním okolí. Při poslední cestě do Anglie jsem v autobuse, který převáží cestující z letadla na terminál, vyslechla zajímavý hovor.

Článek

Stála vedle mě dáma věkově zhruba okolo třiceti let. Oblečená opravdu exkluzivně. Značky, které měla na sobě, znám pouze z výloh a internetu, a ač bych si možná něco z toho asi mohla koupit, tak mě ještě nikdy nenapadlo za to ty peníze dát. Nicméně měla krásnou šálu za několik tisíc, kabelku, která se mi opravdu líbila, v ceně několika desítek tisíc korun a obdivovala jsem hlavně boty, protože takové v mé velikosti, ani kdybych si je koupit chtěla, tak neseženu. Opravdu jí to velmi slušelo. Přemýšlela jsem, co asi dělá, když takto cestuje se třemi dětmi. Hodila by se spíš do business class, ale ne do nízkonákladových aerolinek, kterými jsme letěli.

Když jí zazvonil telefon, taky nevytáhla starý model samsungu jako bych udělala já, ale poslední model iPhonu, to je jasné. Autobus pořád ještě stál, docházeli další lidé z letadla. A jak jsme se posouvaly, stála hned vedle, proto jsem velmi dobře slyšela. Možná to měla i hlasitěji nastavené.

Volal jí někdo z inkasní agentury. Název jsem bohužel nestihla, protože jsem nepředpokládala, že budu poslouchat. Ale obsah mě zaujal. Převzali od věřitele její dluh k vymáhání. Na klíčová slova „dluh“ a „vymáhání“ reaguji okamžitě. Proto jsem napnula uši. Dámu to vůbec nevyvedlo z míry. Slušně odpověděla, že je v zahraničí, že ji dluh aktuálně vůbec nezajímá a že to bude řešit, až se vrátí domů. Pracovník inkasní agentury jí upozornil taky velmi klidně, že v dalším týdnu její dluh naroste dle smlouvy o dalších 1000 Kč. Odpověděla ve stylu, že to není tak hrozné. Domluvili se, že v následujícím týdnu se jí inkasní pracovník ozve a rozloučili se.

V ten moment v mém vidění hodně klesla. Najednou jsem její luxusní fasádu začala vnímat úplně jinak. Neodsuzuji, to ne, jen nechápu. Proč utrácí za letenky, když nemá zaplacené dluhy? Počítá s tím, že zažádá o oddlužení a věřitelům zaplatí jen minimum? To byly otázky, které mě bezprostředně napadaly. Současně jsem velmi ocenila tón hovoru inkasního pracovníka. Zřejmě tato inkasní agentura je členem Asociace inkasních agentur a dodržuje Etický kodex, protože hovor byl veden velmi profesionálně.

A potom se autobus rozjel. Už se nedozvím, jestli dáma příští týden zaplatí, nebo jak se bude situace vyvíjet. Jen doufám, že svým dětem nebude tím špatným příkladem nastavení priorit, aby následně také nebyly v častém kontaktu s vymahači.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz