Hlavní obsah
Lidé a společnost

Pouliční lampy oznamující začátek stavebního řízení

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jana Tatýrková

Oznámení o zahájení stavebního řízení

Žádné doporučené dopisy ani datové schránky. Zahájení stavebního řízení se účastníkům oznamuje přivázáním ke sloupu veřejného osvětlení. Je-li ulice delší, je to i na několika lampách. A co když to někdo zničí?

Článek

V dnešní digitální době to na mě působí jako trénink na pád elektronického systému. Jenže je to zjevně místně osvědčená a dobře fungující metoda oznámení. Když jsem takové oznámení viděla poprvé, myslela jsem, že je to vtip. Ovšem následně jsem takových oznámení po městě viděla vícero, tak mě zaujala a vyzkoušela jsem, jak to funguje.

V prohlížeči jsem si pohodlně otevřela celou složku se všemi přílohami. Původní stav, plán, rozměry, nákresy, žádost… vše pěkně pohromadě, přehledně. Do systému se také rovnou mohou vkládat připomínky a komentáře.

První, co mě samozřejmě napadlo, bylo „A co když to oznámení někdo zničí a účastníci řízení se o ničem nedozví?“ Byla jsem uklidněna, že to funguje tak, že pokud řízení vyžaduje souhlas třeba souseda a ten jej nedodá, je to chyba žadatele. Podobně, jako když úřad určí, že jako soused se k něčemu máte vyjádřit a oznámení vás mine, vaše vyjádření ve složce chybí, tak v podstatě můžete zastavit celou stavbu i zpětně.

Jako příklad mohu uvést stavbu „kolárny“ na zahradě, ke které je potřeba projít/projet přes sousedův pozemek a majitel/žadatel nedodal vyjádření dotčeného souseda, i když mu to úřad nařídil. Soused o záměru nevěděl a rozhodně něco takového povolit nemá v úmyslu.

Vyvěšení signalizuje „pozor, něco se chystá“ a všichni sousedi se mohou krásně podívat, co se v jejich blízkosti plánuje a mají-li důvod, mohou se k plánu vyjádřit. Něco takového bych velmi ocenila i u nás, protože tady se většinou o nějakém záměru člověk dozví až v momentě, kdy dorazí bagry.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz