Hlavní obsah

Potřebuju dvě placaté věci, pak nemám se samoobslužkami problém

Foto: Vytvořeno pomocí AI, DALL-E

Někdo je nenávidí, jiný je miluje. Někomu šetří čas, jiný by se jich nedotkl ani pětimetrovou tyčí. Ale pokud do nich čas od času přece jen zavítáte, hodí se znát pár vychytávek.

Článek

Já znám prakticky všechny. Nedobrovolně – podotýkám. To je tak, když na nákupy berete syna puberťáka, který klasické pokladny považuje za „boomerský přežitek“, ke kterému prostě nevleze. Ještě by si s ním prodavačka chtěla povídat nebo by na něj někdo „blbě čuměl“. No, občas ho i chápu. Takže pokud chci pomoc s nákupem (a zrovna si nezavoláme dovoz až domů), musím se s těmihle manýry smířit.

Někde lepší, jinde horší

A protože nás obchody pravidelně zásobují různými akcemi, musíme tuhle technologii testovat všude, kam se hnem. A tak můžu srovnávat. Albert je za mě celkem v pohodě, o něco horší je Tesco, ale suverénně nejhorší bývá Lidl. Kolikrát to ani nenačte čárový kód a musí to řešit obsluha (která vám ještě předtím stihne vynadat, že to neumíte – jako pardon, ale tyhle věci musí fungovat i pro lidi, kteří nejsou zrovna Einsteinové). A ta obsluha pak kolikrát volá ještě jinou obsluhu… No nic.

V jiných řetězcích je to různé, ale nechodíme tam tak často, abych je zatím mohla zařadit mezi průšvihy nebo naopak přívětivá místa. Ale pak přišlo léto – a s ním nový problém.

Když se to koulí, samoobslužka to nedává

Je to zelené a když to rozkrojíte, je to červené. Kdo to uhádl, má bonbon. Ne, dělám si legraci, nebudu tu suplovat mateřinku. Mimochodem, je to meloun. A když si koupíte jeden pěkně kulatý, se stopkou (což je mimochodem můj hlavní rozpoznávací znak zralosti), může samoobslužka začít protestovat.

Foto: Pixabay

Protože co? Ano, správně – koulí se. Nepomůže, když ho postavíte tou placatější stranou dolů, ani když ho opřete o tu stopku. Prostě se koulí – a když se koulí, pokladna ječí. Haha. Jenže personál abyste pohledali.

Takže co s tím? Kvůli tomu přece nepůjdu ke klasické pokladně. Ale se synem jsme to vymysleli: v obchodě si vždycky vezmeme ještě dvě placaté věci – třeba popcorn do mikrovlnky, balení prášku do pečiva (to pětikusové, ne jednotlivé pytlíčky), dvě čokolády atd.

Zkrátka cokoli, co se dá na odkládací plochu šikovně položit vedle sebe tak, aby do vzniklého „rámečku“ šel zasunout meloun. Ten se pak nekoulí, hezky drží, pokladna je spokojená – a my můžeme jít domů. A protože meloun kupujeme často, začínají se nám doma tyhle „placatosti“ trochu hromadit. Ale nevadí – ono se to zas vyřeší v zimě, kdy je meloun dražší než předražené mikulášské mandarinky, které sice miluju, ale dopřávám si je právě kvůli ceně čím dál míň.

A co vy? Máte na samoobslužky svůj fígl, nebo se jim radši vyhýbáte obloukem?

Autorský text

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz