Článek
A právě v autě mne napadla parafráze na známý výrok děda Vševěda: „A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude a vyrábějí malé zboží.“
Před vánoci měl náš rodinný vůz, Volkswagen Touran, nehodu. Autobus ve vedlejším vyhrazeném pruhu se snažil nenabourat přímo do dveří řidiče, který mu nedal přednost. U nás to odnesl bok, ke zranění nedošlo. Naše auto sice pojízdné, ale pomačkané, škodu hradí pojišťovna viníka. Ovšem čekací doba na servis přes měsíc.
I nadešel termín servisu a dostali jsme zapůjčené náhradní auto. Jenže ouha. Náhradním autem je místo avizovaného VW Caddy jen VW Golf. V moderní výbavě, takže jsem musel chvíli hledat, jak se to vůbec startuje, pak za jízdy, místo věnování se provozu pátrat, jak si odmlžím okno - nikde žádný čudlík, jen dotyková obrazovka, na přístrojové desce jsem také viděl jen dolní část.
Když jsem se potom mohl s autem lépe seznámit, podařilo se mi vyřešit jak klimatizaci, tak nastavení sedadla a zdálo se to být použitelné, i když nezvykle nízké.
V týdnu obvykle jezdí autem jen manželka do práce a bere s sebou 1-3 děti, dle jejich rozvrhu. Já je někdy vyzvedávám na kroužcích, ale v autě jedou maximálně čtyři osoby.
Jenže nadešel víkend a chtěli jsme jet všichni. A tu se objevila ta zrada, ty zatracení trpaslíci. Auto je dělané pro 4 osoby maximálně průměrného vzrůstu. Tři děti vzadu, když je jedno zvící dospělé osoby a jedno má podsedák = problém. Vejdou se, ale pohodlné to není, uprostřed překáží tunel, podsedák komplikuje připnutí prostředního cestujícího a řidič musí nastoupit dřív, než si sedne cestující za ním.
Zřejmě nikomu v servisu nedošlo, že když dáváme do opravy sedmimístné auto, nebude nám stačit čtyřmístná náhrada? Nebo chtěli navnadit na ty elektronické zbytečnosti, abychom si příští auto vybrali u nich a se vší parádou?
Má smysl to reklamovat? Nezbývá mi než doufat, že bude auto do příštího víkendu opravené. A nadávat na trpaslíky.