Článek
Osobně patřím mezi příznivce samoobslužných pokladen. Nemusím obvykle stát tak velkou frontu, a jelikož v prodejnách, kam chodím na velké nákupy, používám systém skenování rovnou při vkládání do košíku, týkají se mě samoobslužné pokladny v zásadě jen u menších nákupů v Lidlu nebo Bille (výjimečnq v Albertu nebo Penny).
Ale občas člověk narazí na nečekaný problém. Jako například tentokrát. Chtěli jsme koupit také nějakou minerálku. A vida, měli akci 4+2 zdarma, tedy při koupi balíku 6 minerálek zaplatím jen za 4. Výborně, ale…
... u pokladny načítám zboží. Jelikož je obvykle jednodušší načíst více stejných položek postupně, každou zvlášť, je u balíku minerálek uveden ještě čárový kód na držadle. Je jiný, než kód na lahvi, právě proto, aby bylo možné načíst najednou [6× minerálka].
Načítám - chyba. Na displeji se objeví "neznámý kód položky. Vyčkejte na obsluhu. “ A také vzkaz pro obsluhu ve smyslu, že má prověřit kód a v případě, že kód chybí v databázi, má jej nahlásit.
Když jsem se konečně dočkal obsluhy, řekla mi, že mám normálně načíst kód z lahve a zadat 6 kusů. Na to jsme podotknul, že je přece na balíku kód, který jsme načítal. Prodavačka se na mne zatvářila, jako bych ji vyzval, aby mi dala nákup zdarma a pohrdlivě podotkla, že mám přece použít kód na lahvi, že oni tyhle kódy nepoužívají.
A proč tam tedy jsou?
Takže pokud budu v budoucnu zase kupovat větší balení, musím si uvědomit, že souhrnný kód Nee.