Hlavní obsah
Rodina a děti

Dárky jen dětem? Polovina rodiny to zase nedodržela a máma se urazila

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Každý rok se snažím o to, aby se dárky dávaly jen dětem. Dospělí si vše koupí a občas ani není co koupit. Jenže i tento rok to dopadlo naprostým fiaskem.

Článek

Trávit Vánoce pohromadě jako rodina a radovat se z rozzářených dětských očí… Zní to jako idylka. Už tři měsíce zpátky jsem rodičům říkala, že letos kupuju jen dětem. Peněz není nazbyt - a abych kupovala další zbytečnou láhev alkoholu? Můj táta má zabalenou ještě tu z loňska. Také jsem minulý rok hrdě koupila rodičům elektrické kartáčky za několik tisíc, myslela jsem si, jak to ocení. Sami by si takovou věc nekoupili - dodnes ty kartáčky z krabice nikdo nevybalil. A tak jsem řekla dost.

U stromečku bylo dusno

Letošní Vánoce koupím jen dětem, dospělí si nebudou dávat nic. I ve chvíli, kdy jsem zvala celou rodinu na štědrovečerní večeři jsem avizovala, že jsem opravdu nic nekupovala. Bylo mi to odsouhlaseno. A pod vánočním stromkem? Kupa dárků.

Když vám někdo koupí dárek, ale vy jemu ne, nastane akorát ten trapný moment, že dotyčný sedí v místnosti a nemá si co rozbalit. To by se ještě dalo vysvětlit argumentem, že jsem na to upozorňovala několik měsíců dopředu. Jenže moje máma se naštvaně zvedla a odjela domů bez rozloučení. Bylo mi to líto. Měla jsem jí něco koupit?

Přijdu si trapně

Kdybych něco koupila a ona ne, jsem špatná. Když jsem nic nekoupila, jsem špatná. Proč se nemůžeme jednou domluvit normálně? V dnešní době, kdy se každý snaží doma nemít zbytečné cetky, se zdá směšné kupovat ozdobné konvičky nebo hrníčky. Oblečení si netroufnu, peníze si nikdo nevezme. A co chce, si koupí během roku. Nemám kolem sebe nikoho, kdo by trpěl takovou nouzí, že by byl vděčný pod stromečkem za cokoliv.

Koupila jsem jen dětem - a jsem ta špatná. Máma mi nezvedá telefony. Táta nám daroval k Vánocům drahá vína, tisíce v obálce. Vrátila jsem mu peníze a on se urazil. „Ale já pro tebe nic nemám,“ říkala jsem. Pokrčil rameny. „Tak třeba příště,“ hlesnul. Výborně. Takže jsem vlastně náš domácí vánoční Grinch. U stromečku mi bylo trapně, z dárků, co mi dali, ani radost nemám - a stydím se. Ačkoliv jsem několik měsíců dopředu prosila, abychom si nic nedávali. Šťastný a veselý.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz