Hlavní obsah

Dělá Reebok kampaň, nebo chyby? Možná je to nejgeniálnější věc, kterou letos v marketingu uvidíme

Foto: Freepik / premium license

Benny Cristo měl sice o víkendu koncert v Edenu, který měl šanci přepsat historii hudební scény. Mnohem větší pozornost ale dostává společnost Reebok, která o víkendu prodávala některé své výrobky za zlomek ceny. A není divu, že lidi rádi kupují.

Článek

Boty za dvacet, padesát, šedesát korun? Takřka nemyslitelné, ale ne uplynulý víkend. Společnost Reebok na svém e-shopu prodávala výrobky za ceny, které byly pro některé automaticky chybou. Jak by se mohly prodávat boty za 68 korun? Jenže, co když je to celé naprosto geniální marketingová kampaň?

Objednávky, které možná nepřijdou

Situace kolem e-shopu si na internetu rychle začala žít svým životem. Influenceři natáčejí Reels, média o tom píšou, dělají se meme, že se z Čech stane „Reebok komunita“. A tiskové oddělení mlčí. Což je u tak velké společnosti přinejmenším zvláštní. A ještě podivnější je, že by neměli techniky, kteří takovou chybu okamžitě napraví.

Mnozí totiž nabyli přesvědčení, že někdo ze zaměstnanců nastavil místo cen v eurech české koruny. Což pochopitelně znamená, že místo 68 eur si koupíte boty za 68 korun. A lidé nakupují tolik, že pokud společnost objednávky pošle - což zatím nikdo moc nepředpokládá - tak bude půlka České republiky chodící reklama.

Kdy jindy se Reebok dostal v takové míře v poslední době do médií nebo hledáčku influencerů? Bylo by to vlastně geniální.

Marketingový budget dají zákazníkům?

Kampaň, která by stála miliony a není jisté, kdo by ji vlastně viděl, se teď děje sama. Prostor v médiích se tvoří sám. Instagram žije Reebokem. Nebylo by vlastně geniální dát miliony do toho, že zlevníte své výrobky na zlomek ceny, místo toho, abyste organizovali obří reklamy v televizi a na billboardech?

Tím spíš, že pokud za zlomek ceny zákazníkům věci opravdu pošlete, okamžitě se u nich stanete lovebrandem? Pokud bude mít zákazník s výrobkem pozitivní zkušenost, je mnohem větší pravděpodobnost, že si ho koupí příště za plnou cenu. A to i o dost vyšší.

Dětské boty se totiž ještě v neděli daly na e-shopu pořídit kolem 28 korun.

Pravdu (možná) jak to doopravdy bylo, se asi dozvíme na začátku týdne, kdy se zaměstnanci vrátí do práce. A buď bude pořádné rušno, nebo se už ráno bude připíjet sklenkou něčeho dobrého, jak to skvěle zafungovalo. Protože, kdyby to byla ta první možnost, že to byl všechno pečlivě promyšlený marketingový tah, bylo by to to nejgeniálnější, co jsme za poslední dobu v marketingu viděli. A ještě by se společnosti uvolnily sklady. To je vlastně win-win situace. Situaci by svědčilo i to, že zlevněné nebyly všechny výrobky, ale jen některé…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz