Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Dělám MLM a přátelé si myslí, že žiju v luxusu. Ale já mám účet v mínusu a splácím kreditní karty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Lucie (37) na první pohled vypadá jako žena, které se mimořádně daří. Na Instagramu sama sebe prezentuje jako šťastnou ženu, které nevadí, že už je roky sama, protože buduje úspěšný online byznys. Všechno je ale jinak.

Článek

Vždy jsem se chtěla mít dobře - a zároveň jsem toužila po čase pro sebe. Nikoho asi nepřekvapí, že mě tehdy zlákala kamarádka pro online byznys, kde mi slibovala nadpozemské výdělky. Šlo o kosmetiku, každá ženská se maluje - řekla jsem si, že proč ne.

MLM mě uchvátilo

Jenže úkolem bylo, abych lákala i další lidi k nám do týmu, ze kterých jsem měla mít provize. Přišlo mi to perfektní - tak pro mě vlastně budou pracovat jiní, já tím budu vydělávat, můžu cestovat, koupit si dům. Znělo to idylicky.

Ale nakonec to bylo všechno úplně jinak. Moje mentorka chtěla, ať na Instagramu ukazuju perfektní život, aby mi to lidi věřili. Chtěla, abych měla drahé auto, které jsem si mohla za poplatek pronajmout od firmy, luxusní kabelky, značkové oblečení. Všechno, co vzbuzovalo dojem, že mám peníze a žiju úžasný život.

Vytvářela jsem iluzi dokonalého života

Jenže to po mě chtěla od začátku, což bylo dost problematické. Protože já jsem neměla jinou práci, lidi se na pozice ke mně nehlásili, a já jsem si pořád kupovala drahé pásky, boty, značková trika a jezdila jsem na luxusní dovolené. Časem jsem utratila všechny mé úspory a začala jsem vybírat peníze z kreditních karet. Obvykle jsem totiž měla otevřené účty hned u několika firem, které mi je nabídly při splátkovém programu. Brala jsem si takhle počítač, telefon i nejmodernější sluchátka - aby všichni viděli, co mohou mít, když se přidají.

Nepomohlo to. Multi-level marketing zřejmě nebyl nic pro mě. Tak jsem to nakonec zabalila a šla makat k nám za kasu, abych mohla alespoň z něčeho splácet. Lidem v okolí tvrdím, že jsem chtěla mezi lidi a vyzkoušet si zas něco nového. Ve skutečnosti bych ale neměla ani na jídlo. Moje mentorka ale zatím pořád opakuje, že jednou se to zlomí… Ale já už tomu moc nevěřím.

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru se Soňou L.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz