Hlavní obsah
Rodina a děti

Když se narodil syn, chování našeho psa se změnilo. Čeká mě těžké rozhodnutí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Karolína si myslela, že ji čeká dokonalá rodinná pohádka. Až se narodí syn Matěj, bude mít jejich milovaný pes Bardy dokonalého parťáka. Jenže tyhle představy měly od reality dost daleko.

Článek

Nikdy by mě nenapadlo, že se tohle může stát, protože jsem ze svého okolí znala zcela opačné příběhy. Dokonalé fotky zvířat a dětí, kteří k sobě našli cestu, lásku a prožívají nádherné chvíle.

Nedařilo se mi otěhotnět

Bardy byl vždy klidný pes, kterého jste mohli vzít kamkoliv. Cestoval s námi na dovolené, dva roky dokonce přežil, když jsme se museli přestěhovat na čas do bytu. Byl to parťák. Nepřipadalo v úvahu, že by měl špatně reagovat na miminko, které jsme si moc přáli. Jenže stalo se.

Dlouho se mi nedařilo otěhotnět, a tak byl Matýsek naše vysněné miminko, na které jsme si počkali několik let. Snad je možná i pravda, že ve chvíli, kdy se na těhotenském testu objevily dvě čárky, jsem se začala plně soustředit na mateřství. A kolikrát pro mě byly procházky s Bardym opravdu za trest. Ženy mě jistě budou chápat, že v prvním trimestru je každá nucená procházka velká výzva. Ale se psem musíte, nemůžete ho odmítnout.

Najednou bylo vše jinak

Neuvědomuju si, že po porodu by se Bardyho režim tolik změnil, naopak byl venku ještě víc, protože jsme chodili na procházky a trávili spoustu času v parcích, kolem vody, na poli. Všude s kočárkem. Jenže se změnilo jeho chování.

Když jsem dala malého na zem, aby trénoval hlavičku, okamžitě na něj vrčel. Všechny hračky mu rozškubal, když jsem brala do ruku autosedačku, že jedeme někam jen s Matýskem, tak po ni skákal. Začala jsem se o malého bát, protože občas skončil se škrábnutou tváří, ručičkou, nohou… Nepomáhalo Bardyho okřiknout, jen se to stupňovalo. Došlo to do fáze, že jsem nemohla nechat Matýska na podložce v obýváku si hrát, když jsem si jen rychle chtěla odskočit na záchod.

Naposledy došlo k incidentu, který nikdo z nás doma nepředpokládal. Bardy se po Matějovi opravdu zle ohnal, měli jsme strach všichni. Nevěděla jsem, zda bych se vůbec takovému psovi, který má 40 kilo, ubránila, jestli bych ubránila své dítě. Začínal být opravdu zlý, a já začala apelovat na to, že prostě musí z domu. Jenže příbuzné nemáme, abychom do dali k nim, a tak asi útulek? Berou tam psi vůbec? Rve mi to srdce, ale mám nechat ublížit svému dítěti?

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s Karolínou Z.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz