Článek
Mnozí do teď doufali, že jim ještě Reebok pošle objednávky zboží, které ulovili za pár korun. Nejen, že nepřišlo žádné oficiální vyjádření, ačkoliv se na internetu objevilo pár omluvných e-mailů, u kterých není jasné, kde je jejich původ. Také Reebok zřejmě přišel o šanci na jednu z nejlepších reklam, které jsme tu tenhle rok mohli vidět.
Všichni v Reeboku? Ani náhodou
Jen si to představte. Všichni by chodili ve věcech značky Reebok. Sdíleli by na internetu, co si objednali. Dávali by doporučení na boty, které jsou skvělé na cvičení. Ukazovali by, v jaké bundě překonáte i větrný den. To už je dnes ale jen představa marketingových guru, kteří by v tom viděli příležitost místo maléru.
Zdá se, že Reebok se rozhodl jít tou nejjednodušší cestou, a zkrátka zákazníkům své objednávky zruší. „V příštích pěti letech si tam nikdo nic nekoupí,“ ozývá se na sociálních sítích. „Jestli mi to nepošlou, to mě fakt naštvou. Mohli si udělat reklamu zadarmo,“ psal na sítí Threads Tomáš, který také ulovil boty za pár korun.
Poškodí to pověst značky?
S nadsázkou lze tvrdit, že tohle si budou všichni pamatovat. A ne proto, že by to vnímali jako vtip. Ale protože pro ně Reebok dřív nebyl primární volbou -a teď měl šanci se jí stát. Jak jinak zajistíte, že zákazníci budou další rok chodit jen ve vaší značce? Byla to tak obrovská příležitost, která by nestála víc, než masové reklamní kampaně.
Ale ne, je konec. Vyřešit to tichým stornem bez omluvy je vlastně snadné řešení. Zda ale bude v rámci prozákaznického přístupu přijato s nadšením, o tom můžeme jen polemizovat. Rozhodně to může vyústit v to, že pokud se Reebok k nějakým velkým slevám v budoucnu uchýlí, zákazníci už nebudou věřit, že jim takové zboží opravdu přijde. Další roli bude hrát také to, jak rychle bude Reebok vracet peníze. Vzhledem k počtu objednávek to může trvat velmi dlouho. A i to možná bude pro zákazníky výstrahou, že se k této značce už nevrátí. Byl to rozhodně pochopitelný krok z hlediska budgetu. Ale není to také promarněná šance, jak se vrátit na výsluní?