Hlavní obsah
Lidé a společnost

Nevlastní dcera Ljuby Krbové byla zavražděna, manžel dva týdny předstíral, že ji hledá

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Nextfoto/ Pavel Gwužď (licence zakoupena)

Oblíbená herečka Ljuba Krbová ze seriálu Ulice stála svému muži, známému spisovateli Ondřejovi Neffovi, po boku v nejtěžších chvílích jeho života. Jeho dcera Irena se stala obětí násilného trestného činu a zemřela rukou svého manžela.

Článek

Ireně Neffové, dceři známého spisovatele Ondřeje Neffa, který si vzal herečku Ljubu Krbovou, bylo 28 let, když přišla o život. Její případ sledovalo celé Česko - snad proto, že nikoho nenapadlo, že by za tím mohl stát její muž, který ji zoufale celou dobu hledal. Její otec měl ale od začátku jasno. Ačkoliv by si jistě přál, aby se jeho domněnky nikdy nenaplnily.

Po Smíchově vylepoval plakáty

 „Prosím o pomoc při hledání mé ženy Ireny Neffové. Z domova odešla ráno v neděli 24. února 2008 a od té doby ji společně s 18měsíční dcerou Dominikou postrádáme. Nevrátila se, ani od ní nemáme žádné zprávy. Prosím všechny, kdo ji viděli kdekoliv a kdykoliv od toho nešťastného rána, aby mi podali zprávu,“ prosil tehdy její muž Robert Neff Novák.Věděl, že je to zbytečné, že není naděje. Přesto vypadal velmi přesvědčivě.

„V pondělí 25. února jsem přivezl syna Davida z letiště. Seděli jsme tady u stolu, když přišel Robert s Dominikou na ruce. Ptal se, jestli nevíme, co je s Irenou. Že v neděli dopoledne odešla cvičit a nevrátila se. To byl šok. Irena byla vzorná matka, neopustila by dítě ani na hodinu, aniž zajistila hlídání,“ řekl její otec Ondřej Neff. Irena s Robertem měli totiž malou dceru, která byla po vraždě svěřena do péče Irenina bratra Davida.

Lidé pomáhali, snažili se Irenu hledat. Jen její manžel věděl, že ji 28. 2. 2008 zavraždil a její tělo zakopal. Brzy se z toho stal jeden z nejsledovanějších kriminálních případů v zemi. Trvalo dva týdny, než vyšla pravda najevo. Celé Česko zůstalo v šoku.

Chtěla ho opustit

Později vyšlo najevo, že se Irena Neffová svého muže bála. Ponižoval ji, rozbíjel věci, byl agresivní, dělal jí naschvály - to vše svěřila před smrtí své lékařce. Několikrát do ní strčil tak, že upadla. Dokonce i v těhotenství. Prý se s ním chtěla rozejít a prožívali hlubokou manželskou krizi.

O tom, že je Robert agresor a despota přitom neměl nikdo ani tušení. Její otec se až během vyšetřování její vraždy dozvěděl, že lékařka jí několikrát ošetřovala následky zmlácení.

Tak mě třeba zabij, řekla během potyčky

„Nadávala mi, ponižovala mě tím, jestli se jmenuji Neff, nebo Novák, věděla, jak nejlépe zaútočit na má citlivá místa. Odešel jsem do ložnice, kde jsem pracoval na laptopu,uvedl Novák u soudu.

„Pokračovala v urážkách, snažila se mi vzít počítač a začali jsme se strkat. Přitom mi řekla: Tak mě tady třeba zabij. Chytil jsem ji pravou rukou kolem krku do kravaty a pevně jsem ji stiskl. Jak dlouho jsem ji takhle držel, nevím. Přestala se hýbat. Pak jsem uviděl na její tváři krev, zpanikařil jsem. Přetáhl jsem ji do obýváku. Ještě se hýbala, tak jsem jí uvázal kolem krku napájecí šňůru od videa, hodně jsem ji utáhl,“ uvedl manžel detaily.

V době smrti byla v domě také jejich ani ne dvouletá dcera. Z tragédie si nic nepamatuje a všichni doufají, že ji její pravý otec nikdy nekontaktuje.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz