Hlavní obsah
Rodina a děti

Tchyně dala mojí dceři na zadek vařečkou. Když jsem to začala řešit, manžel se otočil proti mně

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Michala C. (29) měla se svou tchyní vždy dobrý vztah. Když si brala Jakuba (34), byla u vytržení a se vším pomohla. Jenže pak došlo na rozdílné názory na výchovu dětí.

Článek

„Já jsem vždy věděla, že chci jít cestou respektující výchovy, jenže Jakub to měl jinak. Z domova byl naučený, že dostal pár na holou, aby se uměl chovat, a bral to jako výchovný nástroj. Nebylo lehké ho v tomhle zlomit a ukázat mu i jinou cestu, zejména v době, kdy měla dcera období vzdoru,“ začíná své vyprávění Michala C.

Mamince to vysvětlit neuměl

Tolikrát prosila Michala svého manžela, aby vysvětlil babičce jejich dcery, že když jí hlídá, nesmí na ní vztáhnout ruku. Mladá maminka si moc dobře uvědomovala, jakou výchovu tchyně razí, a že tohle bude velký problém.

Jenže babička si zkrátka nedala říct a pořád opakovala, že ti mladí to mají dneska jinak. „To jsou pořád domluvy a diskuze, a podívejte se, jak vám ty děti přerůstaj přes hlavu, my jsme se s tím takhle nemazali a děti máme slušný,“ argumentovala tchyně. Nakonec ale souhlasila s tím, že když bude hlídat malou Barborku, bude respektovat přání rodičů.

Dcera přiznala, od čeho má modřinu

„Co se dělo předtím, to nevím. Možná to trvalo daleko déle a já si toho nevšimla. Bára si nikdy nestěžovala, vždy se k babičce těšila. Až do chvíle, kdy od ní dostala vařečkou a měla na zadku pozůstatek rány. Když jsem se doma začala dcery vyptávat, to už jí bylo pět let a mluvila hezky, přiznala, že když hodně zlobí, tak babička vezme vařečku. Aby věděla, že to nemá dělat,“ svěřila se Michala, která podle svých slov zůstala v naprostém šoku.

Začala to okamžitě řešit, ale když hledala zastání u manžela, nedočkala se ho. Podle něj je to babička a jako babička může také vychovávat. „A to ti přijde normální, aby někdo vztáhnul ruku na tvoje dítě?“ křičela mladá maminka.Víš co, ono to občas není na škodu, když tomu dítěti určíš nějaký hranice,“ řekl a zabouchl za sebou dveře.

„Od té doby dceru ke tchyni nechci dávat. Zeptala jsem se jí, co si to dovolila a ona se jen smála. Vlastně vůbec nechápala, proč prý tak vyvádím. Nakonec se to ale vyostřilo tak, že mi vyhrožuje soudem. Prý, jestli tam dceru nedám, zažádá si o přesný rozpis návštěv. Copak to může? Jsem zoufalá, a dokonce přemýšlím o rozvodu…“

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s Michalou C. (29), Kladno

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz