Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Máte svůj cenový etalon? Já ano - kofilu!

Foto: Jindřich Bíža, vlastní foto

Při nákupech v různých řetězcích používám čokoládu kofilu jako cenový etalon

Už ani nevím kdy jsem se dozvěděl, že obyčejný hamburger prý slouží jako takový jednoduchý celosvětový cenový etalon. Jeho složení a velikost je totiž ve všech zemích stejná a to ho k tomuto účelu přímo předurčuje.

Článek

Já tedy zásadně hamburgery nejím, protože mi sekané maso moc nechutná, a už dávno neumím otevírat ústa natolik, abych byl schopen sevřít housku mezi obě čelisti. Proto pro porovnání jak v kterém obchodě je asi draho používám po celá léta obyčejnou kofilu.

Je zvláštní jak v obrovském cenovém rozptylu se může pohybovat tato obyčejná malá tyčinka čokolády. Pokud máte štěstí a narazíte na akční slevu, můžete kofilu zakoupit i za 12 Kč. Pokud smůlu, stejná pochoutka vás vyjde třeba i na 35 Kč. Pak vás ale velmi pravděpodobně chuť na tak drahý kousek čokolády zpravidla přejde. Opravdu nerozumím tomu jak je možné koupit kofilu jednou za 12 a jindy za 35 Kč. Vždyť jde o trojnásobek ceny! Mám pocit, že si z nás obchodníci dělají legraci. Když už píši o legraci…

Tu největší jsem zažil, ale je to poněkud z jiného soudku, v jednom našem nejmenovaném řetězci, který se rád chlubí tím, že prodává výhradně české výrobky. Dokonce jsem ji zažil dvakrát během jednoho týdne. Humorná situace spočívala v tom, že po mně prodavačka v masně chtěla za malé balení kachních srdíček (cena za jedno kilo byla asi 140 kč) více než 450 korun. Tak jí přes pult namítám, že přeci tak malá krabička nemůže stát tolik, když podle velikosti její obsah nemůže vážit evidentně víc než kilo? Prodavačka hodila krabičku, na které nalepený štítek od dodavatele masa uváděl hmotnost 3,2 kg, na váhu a nestačila se divit - ukázala přesně 0,98 kg. Divil jsem se i já, protože jsem nemohl pochopit, že prodavačka nevidí ani necítí rozdíl mezí jedním a třemi kily, a pak, proč vlastně výrobek pokládá na váhu, když potom stejně opisuje hmotnost z nálepky? Při cestě autem z obchodu domů jsem pak přemýšlel nad tím, kdo koho vlastně okrádá: zda dodavatel masa onen obchodní řetězec (protože nevěřím tomu, že by se při přejímkách zboží každé balení zvlášť vážilo) a nebo řetězec své zákazníky, které by ani ve snu nenapadlo, že je možné je takto brutálně brát "na hůl ‘. Pravděpodobně to bude asi tak, že dodavatel masa okrádá (nevědomky) obchodní řetězec, a ten zase (nevědomky) své zákazníky. Ale třeba by někdo, kdo se pohybuje v obchodě, vysvětlil přesně jak to je. Nuže, zpět ke kofile…

Škoda, že nejde tak výrazně hýbat s cenou pohonných hmot jak je tomu u kofily! No řekněte, jaká by to byla krása, kdyby nám na čerpacích stanicích občas ve slevě prodávali litr naturalu 95 za 12 Kč.

Anketa

Máte svůj vlastní cenový etalon? Porovnáváte si ceny stejných výrobků?
ano
100 %
ne
0 %
Celkem hlasoval 1 čtenář.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz