Článek
Nechci, aby dvojice mých článků na téma „elektromobily“ byla chápána jako kampaň proti elektromobilitě, i když sám jsem skeptik a beru ji v případě aut jako slepou cestu v jejich vývoji.
Naopak. Elektromobilita se mi líbí u dopravních prostředků určených na kratší vzdálenosti: u jízdních kol, koloběžek, skútrů a podobně. U aut mi zavání ohromným průšvihem, který teď ale nechci rozebírat.
Jde mi totiž o něco jiného. Proč jsou majitelé elektromobilů finančně zvýhodňováni na úkor majitelů aut s klasickým pohonem? O tom, že nemusí platit dálniční poplatky, jsem psal nedávno v tomto článku. Z diskuze pod ním bylo jasné, že vás toto téma silně zaujalo.
Bohužel, až po jeho zveřejnění jsem si uvědomil, že jsem do něj nezařadil jednu další, velice podstatnou informaci. A to tu, že majitelé elektromobilů mají ještě jednu velkou výhodu - parkování zdarma v modrých zónách měst.
Parkování zdarma platí pro všechny automobily, které splňují přísnou emisní normu do 50 g CO2 na kilometr. Takováto auta mohou být registrována spolu s elektromobily a mohou také získat speciální registrační značku „EL“.
Tak se ptám, aniž bych chtěl provokovat: Kdy budou mít majitelé e-aut také levnější elektřinu pro nabíjení svých aut? Bylo by to přece v duchu zákona na podporu elektromobility.
Co na tom, že na ně budou doplácet všichni ostatní. Kupředu levá, zpátky ni krok!