Článek
Internetový magazín TheDrive.com se ponořil do tématu, které automobilový svět pravidelně zvedá ze židlí – totiž do velkolepých slibů automobilky Hyundai, že její nová linie XRT nebude jen další výbavou, ale skutečně schopnou off-road značkou.
A protože jde o terénní speciál, nelze se ubránit dojmu, že si to žádá i trochu ironie: mediální titulky působí, jako by Hyundai právě vytěžil diamantovou žílu, přestože se stále bavíme o značce, která svým logem zatím zlaté cihly netaví.
Hyundai chce okusit stejný úspěch, jaký mají Ford Bronco, Jeep Wrangler či Toyota 4Runner, tedy ikony světa, kde bláto a kamení nejsou nepříjemností, ale poznávacím znamením.
Podle vyjádření Olabisiho Boylea, viceprezidenta pro produktové plánování a mobilitní strategii v Hyundai North America, mají budoucí modely XRT nabídnout o 100 % více schopností než aktuální nabídka a hlavně nebýt jen vzhledovým paketem.
Dosud byly XRT verze především estetickým kořením: trochu plastu navíc, trochu terénních pneumatik, pár háků pro případ, že vás někdo bude muset tahat z příkopu.
Boyle však tvrdí, že XRT nově nebude trim, ale schopnost. Tím naráží především na nové platformy, včetně již oznámeného pick-upu s karoserií na rámu. Právě rámová konstrukce má Hyundai otevřít dveře k tvrdšímu terénu, zatímco dosavadní unibody koncept měl své limity.
V off-road závodě není Hyundai sám. Honda posouvá své modely TrailSport, Nissan vrací Xterru a dokonce naznačuje možnost návratu Pathfindera na rámovou platformu. Celý segment tak znovu roste a Hyundai u toho očividně nechce stát opodál.
Číst mezi řádky znamená jediné: chystá se rámový pick-up a možná i SUV, které si troufne proti zavedeným hráčům typu Jeep Gladiator.
Hyundai se tak snaží obsadit místo u terénního stolu, kde se zatím servírovaly především americké a japonské porce. XRT má být klíčovým nástrojem. Nejde o zázrak, ale rozhodně o ambici, kterou budeme dál sledovat.
________________
Použité zdroje: TheDrive.com





