Článek
Jak dnes s bleskovou pohotovostí a důrazem na detail informoval zpravodajský server CNN Prima News, který se při svém pátrání opírá o spolehlivé interní zdroje blízké vedení řetězce, olomoucká éra levného štěstí definitivně končí.
Zatímco se Hanáci teprve naučili správně lokty probojovávat k poslední sadě levných gola klíčů, Lidl se rozhodl, že jejich revír už mu je malý. Poslední prosincový den roku 2025 se v retail parku Park&Shop v Kafkově ulici zhasne a opona nad tímto bizarním divadlem slev spadne.
Je to vskutku fascinující kočovná strategie. Po necelém půlroce v pražských Štěrboholech se tento cirkus s levným textilem a vrtačkami přesunul na Hanou, aby zde vydržel zhruba stejnou dobu. Podle všeho to vypadá, že Lidl nebuduje prodejny, ale spíše provozuje „pop-up“ zážitkovou turistiku pro milovníky akčních letáků.
Jednatel Petr Krula s ledovým klidem konstatuje, že nájemní smlouva byla na dobu omezenou – tedy přesně tak dlouho, aby se místní stihli poprat o poslední tepláky a řetězec mohl o dům dál.
Bitva o levné vrtačky končí kapitulací hanácké pobočky
Fascinující je zejména ta „obliba“, o které vedení mluví. V Praze se na levné vetešnictví stálo takové fronty, že dopravu museli řídit policisté a strážníci. Je to smutný pomník dnešní doby, kdy dospělí lidé potřebují asistenci ozbrojených složek, aby si mohli v klidu koupit zlevněný šroubovák značky Parkside.
V Olomouci byla situace zpočátku podobně vyhrocená, než Hanáci pochopili, že ty hory ponožek a hračky s poškozeným obalem nikam neutečou. Tedy, až do teď.
Sortiment, který zahrnuje vše od spodního prádla přes bytový textil až po pověstné nářadí, se nyní opět naloží do kamionů. Je to v podstatě takové putovní muzeum věcí, které nikdo nechtěl v běžných akcích, a tak dostaly druhou šanci v outletu. Pokud jste si nestihli pořídit sadu kuchyňských doplňků v barvě, kterou nikdo jiný nechce, máte smůlu. Olomoucký outlet se stává historií a vy se můžete jen modlit, aby ta příští zastávka nebyla až v Aši.
Kam zmizí ráj slev? Tajemství větší než recept na kofolu
Společnost sice slibuje, že se outlet vrátí v pořadí již na třetím místě na jaře 2026, ale o lokalitě mlčí jako hrob. „O přesné lokalitě budeme včas informovat,“ vzkazuje Krula, zatímco si tisíce lovců slev nervózně koušou nehty a aktualizují mapy. Je to geniální marketingový tah – udělat z prodeje zbylých trenek celonárodní pátrací hru. Možná se příště dočkáme outletu na Sněžce nebo v prostorách bývalého uranového dolu, jen aby se udrželo to správné napětí.
Zajímavé je, že zatímco outlet končí, personál na ulici nepůjde. Lidl totiž v Olomouci otevřel už sedmou standardní prodejnu, takže prodavači se jen přesunou z chaosu výprodeje do o něco menšího chaosu běžného provozu. Je to taková drobná útěcha pro město, které sice ztrácí svůj „chrám slev“, ale zato má na každém rohu jeden modro-žluto-červený obchod, aby nikdo náhodou netrpěl nedostatkem čerstvého pečiva.
Slovenský scénář v českých kulisách aneb stěhovavý diskont
Zkušenosti ze Slovenska přitom jasně ukazují, že tento koncept je čistě nomádský. V Liptovském Hrádku či Ilavě to fungovalo podobně – otevřít, vyprodat ležáky a zmizet v oblaku prachu. V Česku se z toho ale stal fenomén, kde se průměrná návštěvnost v Praze šplhala k deseti tisícům lidí týdně. Je s podivem, že v zemi, která si zakládá na své kultuře, je největší společenskou událostí otevření prodejny s levným bytovým textilem.
Lidl se prostě rozhodl, že bude své zákazníky vychovávat k minimalismu – buď to koupíš hned teď, nebo si pro to příští rok pojedeš do jiného kraje. Tato strategie „teď, nebo nikdy“ funguje dokonale.
Olomouc se tak loučí s jednou kapitolou a zbývá jen doufat, že jaro 2026 přinese novou lokalitu dříve, než českým kutilům dojdou náhradní kotouče do jejich milovaných brusek.
Takže sbohem, olomoucký outlete. Byla to krátká, ale intenzivní jízda plná loktů v žebrech a vítězoslavných pohledů nad košíkem plným věcí, které vlastně nepotřebujeme. Teď už jen stačí sledovat, kde se tenhle pojízdný cirkus s logem Lidl znovu vynoří. Snad to nebude moc daleko, aby nám ta ušetřená stovka neprohořela v nádrži cestou za dalším „výhodným“ nákupem.
__________________
Použité zdroje: CNN Prima News





