Článek
V Ostravě se konají pravidelně veletrhy kreativity a tzv. bleší trhy. Jsou zaměřeny v případě kreativity na lidovou tvořivost, korálky, ozdoby, hrníčky, svíčky a mnoho dalšího. V případě bleších trhů se jedná o sběratelské kousky jako známky, staré mince i bankovky, zbraně, oděvy, staré hračky, pohlednice, odznaky a mnoho dalšího. Fantazii prodejců se meze nekladou. Sympatickým aspektem je to, že vystavují i chráněné dílny, družstva aj.
Pochopitelně nelze očekávat historické starožitné skvosty, najde se více pěkných věcí, ale i spousta cetek, harampádí. Každopádně zájem o akce je nemalý, v tomto regionu bezpochyby i v dalších moravských a českých krajích. Tradici mají i vánoční veletrhy se svými tématy a předměty. Proběhnou od 8.12. do 17.12. v Brně a již od pátku 7.12. v Praze. Praha a Brno lákají i na doprovodné akce, zvláště Brno nabízí kreativní dílny, výstavy obrazů. Pochopitelně mnoho veletrhů a výstav na téma kreativní tvoření, vánoce, sběratelství probíhá i v zahraničí. Výstavní plochy v Ostravě jsou solidních rozměrů, snad si lze přát, aby se v budoucnu objevily nová témata pro výstavy a veletrhy. Je zde např. problematika bezpečnostního inženýrství, ve kterém je Ostrava silná. Bezpečnost průmyslových zařízení, protipožární technika, bezpečnost osoba a majetku jsou témata skýtající mnoho zajímavých výzev k prezentování pro firmy i další subjekty.
A protože technika pokročila velkými kroky, zvláště informatické technologie, lze pořádat veletrhy i online, virtuálně. Zjevně se taková platforma nabízí v případě závažných událostí jakou byla (je) epidemie coronaviru. Nutno v tomto smyslu upozornit, že digitální trh je zcela bezpochyby stejně náročným kolbištěm jako trh klasický (veletrh). Nelze automaticky očekávat úspěch zakoupením virtuálního stánku, či samotným pořádáním veletrhu. Každopádně i ze zahraničních webů vyplývá, že se dají pořádat veletrhy a výstavy na nejrůznější témata. Dokonce je nejvhodnější chápat virtuální veletrhy a výstavy jako doplněk k expozicím reálným. Takový virtuální veletrh má podobu webu, jinak se pochopitelně vývojářům fantazie meze neklade. Znovu připomínám, že jsou zde mantinely digitálního marketingu a velikosti českého internetu jako takového. Mladí umělci (sochaři, malíři, průmysloví designéři) by výstavu s expozicí svých děl dozajista přivítali.
https://www.technickytydenik.cz/stranky/veletrhy-virtualne_142_stranka.html
www.velvys.cz
Zelený, K., Virtuální veletrhy jako budoucnost výstavnictví ? dostupné z file:///C:/Users/Uzivatel/Downloads/Zeleny_Kamil_DP_virtualni_veletrhy_Archive.pdf, diplomová práce, Masarykova univerzita Brno,
https://thevirtualaf.wixsite.com/thevirtualartfair