Hlavní obsah
Názory a úvahy

Proč mě postoje německé muslimské mládeže znepokojují? Mám se bát o rodinu? Kdo mi odpoví?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Při čtení článku o postoji mladých německých muslimů k islámu a západním hodnotám mi přebíhal mráz po zádech. Cítím se ohrožený a naplněný strachem o sebe i o svou rodinu. Je můj strach iracionální, nebo má reálný základ v dění posledních let?

Článek

Kde je záruka, že se tito radikálně smýšlející mladí lidé nebudou pohybovat po Evropské unii a šířit své extremistické myšlenky? Jak se můžeme chránit před jejich případnými útoky? Je spravedlivé, abych já, jakožto občan dodržující zákony, měl respektovat ty, kteří je odmítají a zpochybňují? Pokud se nemohu spolehnout na ochranu ze strany státu a musím se bránit, je to vůbec možné v rámci demokratické společnosti? Proč mě tato hrozba znepokojuje více než riziko globální války? Je to iracionální strach, nebo odraz hlubšího pocitu bezpečí, které se v posledních letech vytrácí? Otázky se mi honí hlavou a s nimi i úzkost. Jaká je budoucnost Evropy a můj v ní? Mám se bát? A co s tím můžu dělat?

Potřebuji odpovědi na tyto otázky. Potřebuji vědět, že děláme vše pro to, abychom byli v bezpečí. Potřebuji vědět, že naše vláda a bezpečnostní složky dělají vše pro to, aby nás ochránily před hrozbou radikalizace. Nemůžeme ignorovat tento problém. Musíme o něm otevřeně a upřímně diskutovat. Musíme najít řešení, která zajistí bezpečnost naší země a našich občanů, jinak si ochranu každý zajistí sám! Nejsem sám, kdo se cítí ohrožený. Mnoho lidí v mém okolí sdílí mé obavy. Společně musíme najít cestu vpřed. Společně musíme chránit naše hodnoty, náš způsob života a naše rodiny!

Zdůrazňuji, že se nejedná o všechny muslimy. Většina muslimů jsou mírumilovní občané, kteří respektují zákony a hodnoty země, ve které žijí. Toto je o malé, ale nebezpečné skupině radikálů, která ohrožuje naši bezpečnost a svobodu. Musíme se spojit a bojovat proti tomuto extremismu. Musíme chránit naše děti a naši budoucnost.

Nechci žít ve strachu! Musíme najít sílu a odvahu bránit se. Musíme ukázat radikálům, že se nenecháme zastrašit.

Máme právo na bezpečný život! Mám právo žít v zemi, kde se respektují naše zákony a hodnoty.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz