Hlavní obsah
Rodina a děti

Na počítače jsem machr, ale návod na pubertu mých kluků jsem nenašel

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Mám dva syny a ti právě procházejí tou divokou fází života zvanou puberta. Jsou na sebe jedovatí, zlí, pomlouvají se, ztrapňují jeden druhého a vůbec se k sobě nechovají tak, jak bych si představoval.

Článek

Pamatuji si, že jako malí byli ti nejlepší kamarádi. Hráli si spolu na písku, ničili se navzájem bábovičky, pošťuchovali se a vše pro ně byla legrace. Všechno dělali společně. Když byli větší, házeli po sobě kostky, křičeli na sebe, žalovali, ale vždycky se to nějak vyřešilo. Na prvním stupni základní školy si našli kamarády, chodili ven, hráli hry, pekli buřty a pořád byla sranda.

Na druhém stupni se situace zhoršila. Začali se od sebe vzdalovat a jediným společným koníčkem se staly počítačové hry. A i u nich se ale hádají. Jsou to sice tiché hádky, ale v paneláku je slyším přes dvě zdi až do kuchyně.

Až do nedávna jsem se domníval, že si poradím se vším, co mi život připraví. Postupně zjišťuji, že na pubertu jsem asi krátký. Moje žena říká, že mám zastydlou pubertu kvůli mým infantilním vtípkům. Myslel jsem si, že jako věčný puberťák svým synům porozumím. Omyl. Prostě to nechápu. Proč jsou na sebe tak zlí? Kam se podělo jejich kamarádství? Proč už po sobě nehází kostky, ale jen nadávky? Mám strach, že to v nich zanechá jizvy, které jim zůstanou až do dospělosti a navždy je od sebe odcizí.

Byl jsem vychován v tom, že rodina si má navzájem pomáhat. Když budou kluci naštvaní, odcizí se a nebudou tu jeden pro druhého. Já tu nebudu věčně, zůstanou sami a nikoho dalšího kromě sebe a sestry už mít nebudou. Co s tím?

To ale údajně není to nejhorší. Mám ještě čtyřletou dceru. Když jsem si stěžoval kamarádovi na pubertu synů, jen se ušklíbl a sarkasticky poznamenal, že tohle je teprve začátek a ať se připravím na pubertu dcery. U holek to prý stojí za to. No paráda, to se mám na co těšit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz