Hlavní obsah
Rodina a děti

Panelákové dětství. Od kuliček k freestylovým koloběžkám a rodičovským infarktům

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří May

Můj kluk na koloběžce lítá jak drak. Skvělá koordinace, pohyb, posílení svalů a samozřejmě rozbitá kolena a natlučený zadek. Ale co je to za dětství bez boulí a modřin? Vždyť to je ta nejlepší zábava!

Článek

Pamatujete si ty časy, kdy jsme po škole hodili aktovku do kouta a vyrazili ven? Žádné kroužky, žádné jazykové kurzy, jen nekonečné hodiny dobrodružství na hřišti, u rybníka nebo v lese. Občas se to neobešlo bez modřiny pod okem, ale to k dětství přece patří! Dneska? To je jiná písnička. Můj syn sice taky řádí, ale na freestylové koloběžce v betonovém skateparku. A já? Místo modřiny pod okem mám spíš infarkt, když ho vidím lítat po těch rampách, bazénech, zábradlích a dalších hrůzách, co neumím ani pojmenovat.

No jo, kluk má po mně pusu prořízlou, takže i když je tenhle sport plný boulí a modřin, dokáže mě ukecat abych ho pustil do skateparku a dokonce se šel na něj dívat. Občas musím zavírat oči a držet se zábradlí, abych tam neskočil, koloběžku nevyhodil a nedal ho raději na kurz malování obrazů. Je to o infarkt. A nepřemluvil jen mne. I další dva tatínkové jeho spolužáků podlehli a pustili své syny s ním na koloběžku. A co ti ostatní? Ti sedí zavření v kroužcích, učí se cizí jazyky a  chodí na „rozvojové aktivity“, aby se z nich náhodou nestali kriminálníci nebo feťáci. No paráda, co? Místo lítání venku a posilování svalů na hřišti se jim rozvíjí jen mozkové buňky a rodiče si můžou oddychnout, že jejich ratolesti „nezlobí“.

Co je to za dětství bez bláta, roztrhaných kalhot a šrámů na kolenou? Kde je ta svoboda a nekonečná fantazie, kterou jsme zažívali my? Můj kluk má sice tu koloběžku, která mu dává skvělou koordinaci, pohyb a posiluje mu svaly, ale taky si občas natluče zadek. A to je zkušenost k nezaplacení. Spadnout na zadek, ale hned se zvednout a pokračovat. Je to pro něj ta nejlepší zábava a příprava na život. Jsem na něj hrdý, že se nebojí a  užívá si dětství naplno. A nemějte obavy. Hlavu nezanedbává. Nosí helmu. Chodí na kroužek, anglicky se učí a nefetuje.

I když se svět mění a dětství už není takové, jak bývalo, jedno se nemění. Kluci a holky se vždycky budou chtít rvát, lítat venku a  zažívat dobrodružství. A my rodiče? My jim to musíme umožnit, i když se u  toho občas klepeme strachy. Protože tohle je ten pravý recept na šťastné a zdravé dětství.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz