Hlavní obsah
Rodina a děti

Radši jí koupím psa. Dítě zatím nechci

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jiří May

Mates

Pořízení psa je ideální přípravka na rodičovství. Na to jsem přišel, když jsem se mu snažil vyhnout.

Článek

2 roky po svatbě mi dnes již bývalá manželka začala jemně naznačovat, že je čas na dítě. Ona naznačovala celé 2 roky, ale já pochopil až na konci první dvouletky. Kroutil jsem se jako červ na háčku. Nechtělo se mi. Vzpomněl jsem si, že kdysi zmínila přání vlastnit psa. Maďarského ohaře. Já byl vždycky kočičkář, ale vidina dítěte mne přiměla hafana pořídit.

Foto: Jiří May

Třeštidlo

Mates

Pes byl značkový. S rodokmenem. Erik od Veselského jezu. Já mu říkal Mates. Jak na mě poprvé pohlédl, uviděl jsem čerta z pohádky Dalskabáty. Manželka byla šťastná, že se může starat a já měl klid. Asi 14 dní. I když jsem mu absolutně nedával najevo náklonnost, pes ke mně přilnul. To mu jako hezky voním, nebo mám nějakou auru? Od rána do večera jsem mu jen nakazoval, co má dělat, nedovolil mu kousat boty a hudroval, že musím sbírat jeho bobky. Pak mi myslivec, ke kterému jsem chodil pro rady řekl, že mne bere jako vůdce smečky. Mě? Já nebyl nikdy vůdce ničeho.

Foto: Jiří May

Ranní výcvik

Výcvik

Když už se do něčeho dám, tak to dělám pořádně. Začal výcvik. Nechtělo se mi řvát, tak jsem používal píšťalku. Je to lovecký pes, ne? Mates poslouchal jako hodinky, a dokonce zvládl i nějaké výstavy. Pomýšlel jsem na lovecké zkoušky. Pan hajný mě vzal, jako pozorovatele, na podzimní hon. Pes by v pohodě, já skoro utekl. Bylo mi zle při pohledu na řady mrtvých bažantů. Zkoušky pouštím z hlavy. Bez zkoušek nemůže být Maďarský ohař chovný. Mates zůstane Matesem bez chovného glejtu.

Foto: Jiří May

Mates, hledej!

Děti

Manželka to vydržela 4 roky. Pak udeřila silou hurikánu a já podlehl. Narodil se nám první syn. Pes se adaptoval na novou situaci rychle. Mně to trvalo déle. Kluk byl stejné třeštidlo jako Mates. Rozuměli si. Děti přebírají vzorce chování od svých rodičů. Kdo to napsal se zapomněl zmínit, že i od psů. Jdeme s klukem a psem ven. Mates utíká 10 m napřed a já písku DOWN! Kluk se mi vytrhne z ruky a lehne si taky. No nazdar! OSPOD mě upálí zaživa. Za dva roky se narodil druhý syn. Adaptace blesková u obou. Mladší syn používal Matese jako koně. Pes byl neuvěřitelně trpělivý a hodný. Pokud jsme byli všichni v lese, oba kluky pečlivě hlídal. Takový starostlivý starší bratr.

Foto: Jiří May

Dává pozor na bratříčky

Výchova dětí

Při výchově dětí jsem si uvědomil, že používám podobnou metodiku jako u psa. Nemusíte se hned děsit. Důslednost, odpovědnost, starostlivost, obětavost, přísnost atd. Tohle všechno vám doporučí poradce, psycholog, nebo odborné knihy. Nemohu za to, že to funguje i na psa. Měl jsem ho dřív než kluky a je to dobře. Byla to perfektní přípravka na rodičovství.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz