Hlavní obsah
Názory a úvahy

Sněhurka a 7 trpaslíků 2.0 aneb Jak si dělat legraci z hyperkorektnosti a nebýt obviněn z nenávisti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Milí čtenáři, předchozím článkem jsem si vás dovolil připravit na následující velmi ožehavé téma. Inkluze a korektnost v pohádkách. Zkusil jsem na problém upozornit absurdní pohádkou a šeredně jsem si naběhl.

Článek

Jsem hrdý otec tří dětí a jako takový jsem nucen koukat na velké množství pohádek. Stejně tak jako ostatní rodiče jsem zaregistroval upozornění před začátkem pohádky. Společnost XY nesouhlasí s… a uvedou seznam věcí, kterých by si nikdo ani nevšiml, kdyby na ně neupozornili. Nedávno jsem objevil pohádky bez upozornění. Ekologicko-inkluzivní pohádkové příběhy Divnosvět a Nimoa. Aby nedošlo k nedorozumění. Pohádky se mi líbily. Dceři také, ale byla velmi zmatená. Divnosvět ještě dala, ale dvojitou dávku stejnopohlavní romantické lásky v Nimoe nechápala.

Situace se mi rozležela v hlavě. V duchu jsem přemítal, kam až snaha o tvorbu „náležitě upravených“ příběhů povede. Poznám za pár let ještě Sněhurku? Nebude si muset Rumcajs oholit plnovous? Chudák Káťa a Škubánek. Káťu umístil OSPOD do rodiny a Škubánek musel do útulku. Zní to absurdně? A co třeba návrh zakázat Kytici na základních školách kvůli domácímu násilí.

Jako pouhý amatér s trochou fantazie jsem se pokusil napsat do absurdna dohnanou absolutně korektní pohádku. Naivně jsem si myslel, že tím poukážu, kam až to může s pohádkami zajít. To byla chyba. Byl jsem nepochopen a obviněn z „šíření nenávisti vůči skupině obyvatel.“ Údajně zesměšňuji a znevažuji dané téma. Cítil jsem se uraženě a ukřivděně. Po několika dnech mi došlo, že bez předchozí „přípravy“ opravdu můj příběh může vyznít nepatřičně. Napsal jsem proto článek o hyperkorektnosti a tuto předmluvu. Doufám, že následující „pohádka“ bude náležitě pochopena.

Absolutně korektní pohádka. Sněhurka Katz a 7 genderově fluidních malých lidí

V hlubokém lese, skrytá mezi smrky a buky, žila lesbická židovka Sněhurka Katz. Byla krásná jako obrázek, s vlasy havraními a pletí bílou jako alabastr. Jednoho dne se však do Sněhurky zamilovala zlá čarodějnice Růžena, katolička s bradkou a bradavicí na nose. Sněhurka Růženu odmítla, a tak ji čarodějnice proklela: „Usneš na věky, pokud tě neprobudí polibek pravé lásky!“

Sněhurka utekla do lesa a tam narazila na chaloupku obývanou sedmi lidmi malého vzrůstu. Každý z nich byl jiného genderu: Ferda byl muž, Bára žena, Pepík nebinární, Anežka genderfluid, Olin agender, Kája bigender a Dušan pangender. Sněhurku přijali s otevřenou náručí a žili spolu šťastně, dokud jednoho dne Sněhurka v lese nenašla zapomenutý iPhone. Zvědavost ji hlodala jako pavouci v jeskyni a telefon zapnula. Bohužel, v telefonu číhal virus horší než drak a Sněhurku uspal.

Vtom se v lese objevil IT technik jménem Mohamed. Byl to zbožný muslim s třemi manželkami a bohatou bradkou. Mohamed se Sněhurky ujal a zkusil ji probudit. Polibek muže ale nefungoval. Mohamed zkusil restart, ale ani ten nepomohl. Nakonec se podíval na telefon a jeho oči se rozzářily jako disko koule. Byl to totiž IT mág, který rozuměl virům líp než král Šalamoun mravencům. S neuvěřitelnou rychlostí prsty létaly po klávesnici a na obrazovce se objevoval kód složitější než Davidova hvězda. Po hodině boje Mohamed virus zneškodnil a Sněhurka se probudila.

A hádejte co? Zamilovali se do sebe! Ukázalo se, že je Sněhurka bisexuálka. Svatba byla velkolepá, hrála klezmer kapela a jedlo se vánoční cukroví. Sněhurka musela Mohamedovi slíbit, že už nikdy nezapne cizí telefon. Žili šťastně až do smrti a dokázali, že láska prochází nejen žaludkem, ale i firewallem.

Anketa

Patří snaha o korektnost do pohádek?
Ano
2,3 %
Ne
97,7 %
Nevím
0 %
Celkem hlasovalo 44 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz