Hlavní obsah
Názory a úvahy

Abychom se ze setkání ministra Blažka s poradcem bývalého prezidenta Nejedlým všichni nezbláznili

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Josef Machů

Ministr spravedlnosti Pavel Blažek má v těchto dnech co vysvětlovat a politika to tak úplně není…

Přijde mi nespravedlivé odsuzovat ministra spravedlnosti za to, že pil v hospodě pivo „se špatným člověkem“.

Článek

Ministr spravedlnosti Pavel Blažek je bodrý Moravák, Brňák jak poleno a jak se tady u nás říká „štatlař a pařmen“ a občas mu „ulítne brněnské hantec“. Slyšel jsem historky, jak zavírali hospody s tehdejším primátorem za sociální demokracii Onderkou, byť každý patřili na opačný konec politického spektra.

Foto: Josef Machů

Brno je o krok napřed

Snad právě díky těmto vlastnostem se kdysi spřátelil s bývalým prezidentem Zemanem (ano, říká se, že je navíc i velmi sečtělý a vzdělaný ve věcech právních i historii, vždyť učil na Právnické fakultě v Brně správní právo). A teď najednou všem vadí, že zůstal v hospodě několik hodin s bývalým poradcem Nejedlým, se kterým se kvůli bouřce náhodně potkal, a budou se kvůli tomu svolávat demonstrace? To je snad už příliš, nemyslíte?

Osobně se s Pavlem Blažkem neznám, ale „borci“, kteří si s ním „tykají a mají na něho číslo“, tak mi potvrdili, že je trochu jiný politik a to v dobrém i ve zlém. Ano, určitě není žádný beránek a čistý anděl a má tvrdé lokty a jeho dřívější obchody se mohly pohybovat na hraně, nicméně mu nikdy nebylo nic protizákonného prokázáno, tak proč mu teď vyčítat (ano, já skutečně věřím tomu, že šlo o náhodné setkání s Nejedlým, proč by se scházeli v hospodě a ne na vládě, kdyby bylo předem domluvené a oficiální), že seděl v hospodě s „nebezpečným proruským Nejedlým“. „Můžeš mi říct, proč se budeš teď zastávat Dona Pabla?“ ptá se mne celkem oprávněně manželka, když před ní píši tento text. „Co z toho budeš mít?“ Nic, ale žijeme v demokracii a já mám potřebu nahlas říct svůj názor.

O Pavlu Blažkovi se říkalo, že se mu líbily studentky a on se líbil jim, kulantně řečeno. Ale to jsou jen takové drby. Přijde mi však nefér člověka, který se zasloužil díky svým nadstandartním známostem o vznik současné vlády, takto šmahem odsuzovat.

Když byl jako jediný schopen se po volbách domluvit s bývalým prezidentem Zemanem, v překladu řečeno s jeho okolím a tedy i s Martinem Nejedlým, aby tehdejší prezident nedal mandát na sestavení vlády Babišovi, ale Fialovi, tak byl všem Pirátům, kteří by se do vlády jinak nikdy nepodívali, dobrý. Proč si teď na něm zkoušejí dělat politické body a vyhrožují odstoupením z vlády? Protože je to politika a tak už to v ní chodí a kdo na to nemá žaludek, ať „do ní neleze“, usměrňují mne hlasy od vedle.

Nemám žádný prospěch z toho, že se tady veřejně ministra spravedlnosti zastávám, žena mi opakuje, že ze sebe dělám jen „užitečného idiota“, ale já prostě cítím, že by se mělo také říct i něco na jeho obranu a nekopat do něj jenom za setkání v hospodě. To se proboha budeme kontrolovat, kdo s kým si dává pivo? To už tady jednou bylo a nedopadlo to dobře, tak prosím vzít rozum do hrsti a nenechat se tak snadno zmanipulovat a ovlivnit. Člověk by si měl stát za svým názorem, ať už je populární, či nikoliv.

Na facebooku mne zaujala debata, kdy nějaká paní vyčítá panu Blažkovi, že by měl odstoupit, stejně jako to udělal navržený kandidát na ústavního soudce Fremr, když se na něho našla jako komunistická minulost a rozsudky proti emigrantům. To je ale, promiňte paní, úplně jiná situace, vždyť ten soudce zůstal místopředsedou Vrchního soudu a má za to téměř stejné peníze, jako by měl jako soudce ústavní, jenom není tolik na očích.

Než začneme do lidí kopat a odsuzovat je za něco, co třeba ani neudělali, raději počítejme do deseti a přemýšlejme o věcech i v širších souvislostech a zkusme zapojit i životní zkušenosti. I politik je jenom člověk, který někdy pije s někým pivo.

Foto: Josef Machů

ilustrační foto dvě piva

A teď do mne, vážení diskutující, že jsem se tady veřejně zastal Dona Pabla, toho démona a ďábla českomoravské politiky…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz