Hlavní obsah
Nakupování

Ptáte se proč jsou obchodníci nenasyceni vašich peněz z vašich nákupů?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Chování zákazníků v Česku při nakupování není zcela pochopitelné. Je to způsobené mentalitou lidí. Za hranicemi lidé objíždějí obchody za dobrými cenami. Ceny se porovnávají, než se něco koupí. Zde lidé nemají čas, vše musí fungovat rychle…

Článek

Proč se musí vše oddůvodňovat? Předraženost cen je způsobená i nenasytností obchodníků. Každý z nich chce být co nejrychleji bohatý a to pokud možné za pár let. Za hranicemi v EU to trvá u obchodníků přece jen pár generací. Česko si vybralo formu kapitalismu z USA, jak v politických směrech tak i hlavně obchodních.

Jen chování zákazníků je složité, jakoby to zboží bylo nedostupné a musí se ihned koupit. Tak tomu bylo za socialismu a je i dnes. Když se podrobně podíváme do obchodů, textilové zboží není jen tak ve všech velikostech dostupné, kvalita je horší, tam je třeba zakoupit rychle, nebo nebude.

U potravinového zboží je to jinak. Tolik obchodních řetězů, tedy potravinové zboží, co se nachází v CZ v každém větším městě, nenajdete za hranicemi na Západě, jako v Rakousku či Německu. Styl nakupování je zcela odlišný. Ceny se porovnávají a za nákupem se objíždí i více obchodů, kde se nakupují jen nabídky. Ano tímto chováním i zákazník reguluje ceny, ale není to jen tento důvod.

USA a CZ mají jedno společné logo..time is money….čas jsou peníze….jen s tím rozdílem, že čas v dnešní době všichni máme. Jen to není znát. Na silnicích v Česku se jezdí i s předepsaným rychlostmi, velice rychle, ne bezpečně s odstupem, většinou nám vjíždí auto do kufru našeho auta a problikává světly…ano řidič nemá za námi čas. Time is money….je to mentalita zbohatlíka, co spěchá….je to mentalita zamindrákovaného občana….na tuto otázku by se měl každý občan CZ projet autem ve Švýcarsku tempem 110km/h a slušností obyvatel této země.

Každý občan by měl prožít aspoň půl roku v Německu a chodit a plánovat nakupování, půl roku v USA aby poznal styl nakupování i v této zemi, potravinové vozíčky velikosti našich 2-3 a jeden nákup co se provádí na celý měsíc….aby poznal mentalitu a chování lidu při nakupování v USA….v Česku zaslíbené zemi.

Pak by měl prožít i půl roku v Singapuru aby uviděl, jak to jednou může za 100 let vypadat i v Evropě ….v USA za 200 let….budeme-li se všichni snažit. To by se musel stát zázrak…..

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz