Hlavní obsah
Automobily a vozidla

I v silných mrazech ujedu se svým elektromobilem na jedno nabití přes šest set kilometrů

Dá se ujet v elektromobilu na jedno nabití více jak šest set kilometrů, i když panují silné mrazy? Moje odpovědět na tuto otázku je jasná. Ano, dá se ujet na jedno nabití přes šest set kilometrů!

Článek

Ano, přiznávám se, mám elektromobil.

Ale na svou obranu dodávám, pokud jste fanatickými Motoristy sobě (a každý Motorista sobě je fanatik), a berete už do své pevné ruky pořádně špičatý kámen (nejlépe granit), že elektromobil nebyl vůbec mojí první volbou, protože jsem k němu přišel jako slepý k flašinetu.

Šel jsem si totiž kupovat auto do autobazaru.

Ale tam mi řekli, že už žádné auto se spalovacím motorem nemají.

„Všechno je vyprodaný, milej pane. Lidi nás berou útokem, jak Rusáci Kyjev. Už maj dost prázdných liberálních elit a tý jejich falešný elektromobility. Všichni chtěj auta se spalovacím motorem, protože to dá selskej zdravej rozum. Momentálně máme na skladě jen jedno jediný vojetý auto, ale je to elektromobil. Tendleten!“

Prodavač, jinak sympatický chlápek, taky blonďák, jako Turek, mi ukázal na jediné auto, které stálo na rozlehlém parkovišti.

„Není to Číňan?“ zeptal jsem se s obavami.

„Jo, je to Číňan. Po druhým majiteli. Za tři sta klacků vám může říkat, pane,“ usmál se prodavač.

„Tady je máte,“ vysolil jsem mu ty prachy, protože mi nezbylo nic jiného, než si teda koupit čínský elektromobil.

Ale řekněte sami, vy byste šli domů raději pěšky, jenom proto, abyste se nevezli v elektromobilu?

Já ale takový borec nejsem, abych šel domů pěšky a tak jsem ten elektromobil koupil.

Koupil jsem ho a jsem naprosto spokojený. A jsem naprosto spokojený i teď, když udeřily ty příšerné mrazy. Říká se totiž, že elektromobily jsou k ničemu, když udeří mrazy. Ale to není pravda, pravda to není, protože jsem se sám přesvědčil, že to není pravda.

Jsem totiž vášnivý lyžař, celá naše rodina jsme vášniví lyžaři. Manželka, já i děti sdílíme spolu vášeň pro lyžování, obzvláště pak v zimě. Proto jezdíme lyžovat hezky do Alp, protože ve Špindlu je pro nás draho a taky tam dávají ve stravovacích zařízeních poloviční porce ve srovnání s tím, co vám dají v Rakousku.

Naším oblíbeným místem je Schladming. Vlastně už nejezdíme nikam jinam než jen tam, protože nás tamní dlouhé a široké svahy doslova uhranuly, připadáme si tam prostě jako v zimním ráji, ze kterého vás nikdo nevyhání jen proto, že jste Češi, docela obyčejní Češi a vaše ksichty nezapřou váš slovanský původ.

A jelikož bydlíme ve Vodňanech, máme to do Schladmingu cca 300 km, takže nám stačí vyjet ve tři ráno a v sedm si už můžeme užívat panenský manšestr. A naopak, stačí nám ze Schladmingu vyjet v šest večer a v deset jsme doma, čili máme k dispozici jedenáct hodin na to, abychom se na lyžích vyřádili, jak se sluší a patří.

A protože máme elektromobil, jezdíme do Schladmingu elektromobilem. Garáž nemám, tak svoje auto parkuju venku. Večer před spaním ho vždy nabiju, abychom se ráno, když ve tři vyjíždíme, už ničím nezdržovali. A ještě se nestalo, abychom, museli někde po cestě z lyžování auto dobíjet a to ani teď, když udeřily silné mrazy a vyschlé řeky sevřel ledový krunýř.

Zrovna včera jsme byli zase v Schladmingu lyžovat. Auto stálo celou noc venku, kde bylo mínus deset. Ve tři ráno jsme vyjeli a po celou dobu naší se rtuť teploměru nevyšplhala nad nulu, jak byla zima. V Schladmingu bylo auto taky zaparkované venku a taky tam bylo celou dobu pod nulou.

V šest jsme zase sedli do auta a jeli zpátky. Když jsme dorazili domů v deset hodin večer, bylo už mínus šest!

Auto zase zůstalo venku celou noc na mrazu, ale ráno jsem do něho sedl a v pohodě jsem s ním dojel na nákup do Penny a zase zpátky, aniž bych auto nějak dobíjel!

A teď počítejte se mnou!

Do Schladmingu to máme tři sta kilometrů, zpátky to máme taky tři sta, takže celkem to dělá už šest set kilometrů.

A k tomu musíme přičíst ještě moji cestu do Penny, což je rovný jeden kilometr, čili nám vychází, že jsem na jedno nabití ujel šest set a jeden kilometr, přičemž auto bylo neustále venku na mrazu, kdy teplota klesla i na mínus deset!

Jsem dalek tomu, abych tady někomu mermocí vnucoval elektromobily. Jen konstatuji, že já jsem se svým elektromobilem ujel, při putování za alpským prašanem, šest set kilometrů na jedno nabití, abych k tomu na druhý den přidal ještě další celý kilometr při cestě do Penny.

Taková je moje zkušenost. A nebudu lhát jen proto, aby mě nějaký fanatický Motorista sobě kvůli tomu, že říkám pravdu, netrefil šutrákem do hlavy, jelikož lhát se nemá.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz