Madeira: koutek ráje uprostřed Atlantiku

Foto: Karina Kazarina

Vstoupit do kouzelného ráje uprostřed Atlantiku – na ostrov Madeira. Tento nádherný koutek světa, je známý svou jedinečnou přírodou, pohostinnými lidmi a bohatou kulturou. Nedávno jsem prozkoumala tento malebný ostrov a sdílím své dojmy a vzpomínky.

1. den:

Dnešní den byl vyhrazen cestě z Vídně do Funchalu, hlavního města Madeiry. Po příletu jsme se ubytovali v pohodlném Hotelu Madeira, odkud jsme vyrazili prozkoumat okolí. První večer jsme strávili procházkou po uličkách města, kde jsme se seznamovali s atmosférou ostrova. Na večeři jsme si objednali Bolo do Caco, místní chleba, a Picadinho, vynikající tradiční pokrm z masa s omáčkou. Po procházce jsme se zastavili u přístavu, kde jsme zahlédli velké kraby, které jsou typickými obyvateli tohoto ostrova. Na závěr jsme navštívili tradiční madeirský bar a ochutnali pivo Coral a slavné nápoje PonchaNikita, což byla skvělá tečka prvního dne na ostrově.

2. den:

Objevovali jsme Funchal a jeho zajímavostí. Začali jsme návštěvou Cristiano Ronaldo Museum, kde jsme se dozvěděli o životě tohoto slavného fotbalisty a jeho spojení s ostrovem. Poté jsme se vydali do Military Museu, kam jsme se omylem dostali, ale nakonec nám to nevadilo, protože jsme se dozvěděli zajímavosti o historii Madeiry a její vojenské minulosti. Následně jsme si dali slavný portugalský koláček Pastel de NataNata 7. Lanovkou jsme vyjeli na kopec, abychom navštívili botanickou zahradu Monte Palace Tropical Garden, kde jsme obdivovali krásu a rozmanitost rostlin z celého světa. Na večeři jsme si pochutnali na Lapas, což jsou chutné mušle typické pro tuto oblast.

3. den:

Pronajali jsme auto Smart, což se ukázalo jako dobrá volba pro cestování po ostrově. První polovinu dne jsme strávili u přírodních bazénů Doca do Cavacas, kde jsme si užili osvěžující koupání v krásném prostředí obklopeném skály a oceánem. Potom jsme zamířili do města Santo Cruz, kde jsme si vychutnali večeře v místní restauraci Taberna do Petisco. Musíme říct, že jejich mušle byly opravdu úžasné. Zde jsme také začali tušit, že porce na Madeiře jsou velmi štědré, takže jsme si na příštích místech začali objednávat víc předkrmů a méně hlavních chodů. Ubytovali jsme se v Quinta Santo Antonio da Serra.

4. den:

Další den na Madeiře jsme se rozhodli prozkoumat některé z nejkrásnějších turistických tras, které tento ostrov nabízí – Ponta de Sao Lourenco, což je nejvýchodnější část ostrova. Cesta nás překvapila nádhernými výhledy. Všude okolo nás byla neuvěřitelně krásná příroda a zvláštní kamenné útvary, které jsou charakteristické pro tuto oblast. Na závěr dne jsme se odměnili návštěvou Picina do Porto da Cruz, což je další z naturálních bazénů, které Madeira nabízí. Toto místo bylo úžasné a opět jsme si užili osvěžující koupání v čisté mořské vodě obklopené přírodními skalami. Na večeři jsme vybrali restauraci A Pipa, kde jsme si dali jedny z nejlepších kalamárů, jaké jsme kdy ochutnali.

5. den:

Vydali jsme se na nezapomenutelný výlet, východ slunce, na vrchol Pico de ArieroPico de Ruivo, nejvyšší bod Madeiry. Cesta byla náročná, ale odměnou nám byly úchvatné výhledy na krajinu a moře. Po cestě jsme měli možnost setkat se s milými ještěrkami, kteří nám dokonce přišli jíst z ruky. Na vrcholu Pico de Ruivo jsme byli ohromeni krásou okolní přírody a mohli jsme si užít nádherný výhled na celý ostrov. Na večeři jsme se rozhodli grilovat krevety a dopřáli si sklenku místního vína, abychom oslavili tento nádherný den.

6. den:

Dnešní den byl věnován prozkoumávání malebné vesnice Santana s tradičními domečky. Tyto typické trojúhelníkové domy s slaměnou střechou jsou skutečným symbolem Madeiry. Po cestě jsme se stavili na festivalu, kde jsme měli možnost ochutnat další specialitu Madeiry, Espetada Madeirense, což jsou výborné masové špízy s kořením. Po obědě jsme se ubytovali v krásném prostředí Granny's Farm. Odpoledne jsme si užili pláž a přírodní bazény Seixal, kde jsme se koupali v příjemné vodě a osvěžili se pod vodopádem.

7. den:

Rozhodli jsme se prozkoumat více přírodních krás Madeiry. Vydali jsme se do mystického lesa Fanal, kde jsme se procházeli mezi vzrostlými stromy v mlze, což dodalo tomuto místu tajemnou atmosféru. Nebyli jsme sami, narazili jsme na krávy, které zde volně pasou. Poté jsme pokračovali k Ribeira da Janela, kde je nádherný výhled na oceán. Odpoledne jsme zamířili do naturálních bazénů Porto Moniz, které jsou nezapomenutelným zážitkem. Tyto bazény vznikly přirozeným způsobem z lávových skal a umožňují návštěvníkům koupání v čisté oceánské vodě. Na svačinu jsme si dali pečivo z místní pekárny Rodripan, která se stala naší nejoblíbenější pekárnou na ostrově. Večer jsme zakončili účastí na Limpets Festival v Paul de Mar.

8. a 9. den:

Naše dobrodružství pokračovalo dalšími dny plnými objevů. Ubytovali jsme se v The Rum Inn. Tentokrát jsme se rozhodli navštívit Lavades de 25 Fontes, což jsou kanály a vodopády, které jsou charakteristické pro Madeiru. I když bylo místo zajímavé, musíme říct, že jsme byli více nadšeni kavárnou Rabacal, která se nacházela poblíž. Zde jsme mohli vidět přátelské ptáčky, které si přišly pro kousíček odměny. Odpoledne jsme si užili na pláži Calheta. Následující den jsme chillovali u naturálních bazénů Porto de Moniz. Nezapomněli jsme navštívit slavný vodopád vedle města Ponta do Sol.

10. den:

Vrátili jsme se zpět do Funchalu, kde jsme si konečně splnili sen a vyzkoušeli Scuba Diving. Bylo to úžasné setkání s podmořským světem. Ubytovali jsme se v luxusním hotelu Barcelo. Prošli jsme si staré části města, užívali si atmosféru a podívali se na několik dalších pamětihodností, které jsme dosud nestihli navštívit. Na večeři jsme se vydali do restaurace Informal. Večer jsme strávili tradiční návštěvu v Rei da Poncha.

Foto: Karina Kazarina

Následující den jsme se s těžkým srdcem rozloučili s Madeirou a s úsměvem na tváři jsme odletěli zpět do Vídně. Naše dovolená byla plná dobrodružství, krásy přírody, skvělého jídla a nezapomenutelných zážitků. Madeira je skutečně úchvatným místem, které si získá vaše srdce a zanechá vám nezapomenutelné vzpomínky.

Zpětně na tento článek, ve kterém jsem se pokusila umístit všechno nejdůležitější, vzpomínám s radostí a vděčností za to, že jsem mohla prožít takovou nádhernou dovolenou. Madeira je zemí překvapení, krásy a pohostinnosti. Určitě se sem ráda vrátím a znovu prožiji tyto úžasné okamžiky, které zde čekají na každého cestovatele.