Hlavní obsah
Cestování

Poznávání Paříže: cestopis gastronomického dobrodružství

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Karina Kazarina

Gastronomické dobrodružství v Paříži ve vidění Midjourney

Pokaždé, když se vracím do Paříže, město se mi otevírá z nové strany. Tentokrát jsem se rozhodla objevovat Paříž ze strany gastronomie. A musím říct, že jsem byla ohromena různými chutěmi a vůněmi, které jsem tam objevila.

Článek

Paříž je jako kniha plná nekonečných příběhů, kterou si můžeme přečíst znovu a znovu a stále objevovat nové kapitoly. A pro mě byl tento výlet do Paříže jako ochutnávka nejlepších pokrmů, které se skrývají v jednom městě.

La Petite Périgourdine

Prvním místem, kam jsem se zamířila, bylo tradiční francouzské bistro La Petite Périgourdine. Tam jsem si dala klasický francouzský steak „pavé de boeuf“ s béarnaise omáčkou a aligot s neobyčejnou prezentací. Steak byl naprosto dokonalý, šťavnatý a rozplýval se mi na jazyku. Aligot je tradiční francouzský pokrm z brambor, sýra a mléka. Je to směs, která se vaří do hladké konzistence a podává se jako příloha k masu. Moc mi chutnal, byl krásně jemný a krémový a skvěle doplňoval chuť steaku.

Foto: Karina Kazarina

La Petite Perigourdine

Caillebotte

Další zastávkou byla restaurace Caillebotte, kde jsem si dala vývar z marinovaných krevet a jako hlavní chod perličku s kandovaným ananasem v rajčatech a špaldové rizoto. Chtěla bych říct, že to je jedno z nejlepších jídel, které jsem kdy měla, ale není to tak. Bohužel, můj zážitek tam nebyl tak pozitivní, jak jsem očekávala. Polévka měla zvláštní kombinaci chutí, která mi moc nechutnala a rizoto bylo špatně uvařené, takže bylo tvrdé a suché. Tato restaurace, která má hodnocení Michelin Bib Gourmand, byla opravdu výjimečná zkušenost. Atmosféra byla úžasná a obsluha byla velmi profesionální a příjemná. Avšak jsem byla zklamaná z jídla, protože jsem měla vysoké očekávání vzhledem k hodnocení Michelin.

Foto: Karina Kazarina

Caillebotte

Foto: Karina Kazarina

Caillebotte

Kodawari Ramen

Závěrem mého výletu do Paříže jsem navštívila asijskou restauraci Kodawari Ramen, která mě opravdu nadchla svým zajímavým konceptem. Je to opravdu unikátní restaurace, která se snaží vytvořit autentickou atmosféru asijského tržiště. Dekorace jsou velmi detailní a pomáhají vytvořit skutečně působivou atmosféru. Všude kolem jsou rozeseté umělé ryby v krabicích s ledem a další asijské atributy jako například bambusové rohože a japonské závěsy. Navíc číšníci v restauraci křičeli něco japonsky, což přispívá k autentickosti zážitku. Kodawari Ramen je skvělou volbou pro milovníky asijské kuchyně, kteří hledají v Paříži něco jiného než tradiční francouzskou kuchyni a chtějí prožít opravdovou asijskou atmosféru.

Foto: Karina Kazarina

Kodawari Ramen

Foto: Karina Kazarina

Kodawari Ramen

Celkově byl tento gastronomický výlet do Paříže opravdu nezapomenutelný. Byla jsem ohromena různými chutěmi a vůněmi, které jsem tam objevila, a jsem si jistá, že se tam brzy vrátím znovu. Paříž je pro mě neustále plná překvapení a gastronomické zážitky jsou jen malou částí toho, co toto krásné město nabízí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz