Hlavní obsah
Internet a technologie

Další šmejdi na internetu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Internetoví podvodníci umí být kolikrát neskutečně vynalézaví. Nicméně v mém článku bych se ráda zaměřila na „milou“ společnost Hezké oblečení s.r.o.

Článek

Firma Hezké oblečení s.r.o. rozhodně nemá e-shop s oblečením a různými doplňky, jako jsou třeba kabelky, sluneční brýle či šátky. Ohledně této firmy už vyšly různé články. Můžete si je přečíst zde.

Zjednodušeně člověk klikne na banner na FB například na reklamu, nějaký obchod či nabídku práce. Může se mu pak díky tomu automaticky vyplnit jeho jméno, e-mail, adresa bydliště a mobil.

Následně mu je poslána faktura na 9 900 korun plus „smlouva“, kde se zavazuje zaplatit za službu posílání sportovních predikcí či tipy na levné letenky po dobu 30 dní.

Dané články se ke mně nedostaly, ale sama mám právě s tímto osobní zkušenost.

V pátek dne 2. února mi přišla tato SMS.

Foto: Klára Z.

SMS

Samozřejmě, že jsem reagovala a s pánem se spojila. Prý jsem si na Facebooku objednala u nich službu sportovní predikce a zavázala jsem se, že budu platit měsíčně 9 900 korun. nevěděla jsem o ničem, nikdy jsem nesázela na sportovní utkání, nikdy to ani nesledovala. Sama ráda sportuji a cvičím, občas se podívám v televizi na sport, ale dále tomu nevěnuji pozornost.

Když jsem řekla, že jsem rozhodně nic nepodepsala, prý jsem to podepsala elektronicky dne 17. ledna a že jsem měla možnost od smlouvy do 14 dnů odstoupit, to jsem neudělala, že mi poslali informace do mého e-mailu.

Podívala jsem se, nenašla. Teda až ve spamu. Přišla mi 17. ledna z prapodivného e-mailu faktura na zaplacení, a navíc jakási smlouva s obchodními podmínkami, kde ani nebylo nikde napsané mé jméno. V podstatě se jedná o „objednávku služeb“ na 30 dní, kdy mi dvakrát denně budou chodit sportovní predikce a služba je zpoplatněna 9 900 korunami.

Jenže já si nic takového neobjednala!

Odmítla jsem zaplatit. Muž oponoval, že to teda předá právnímu zástupci, že to mu říká každý, že nezaplatí, že si tohle neobjednal, že už jsou na to zvyklí. A že doteď na mě byl hodný, nyní už nebude.

Když jsem se podívala ještě do té „smlouvy“, bylo tam, že po 30 dnech se opět vše prodlouží. Takže dalších 30 dní zaplatit dalších 9 900.

Pokud už o to nebudu mít zájem, mám prý odeslat na jejich adresu dopis, že bych službu chtěla ukončit.

Začala jsem vyhledávat a zjistila, že s touto „firmou“ má více lidí problémy, že ČOI již od prosince řeší desítky stížností.

Zkrátka si lidé tuto službu neobjednali a firma tvrdí, že ano.

Když jsem tedy odmítla zaplatit za něco, co jsem si neobjednala, dotyčný mi začal vyhrožovat právníky a soudem. Když jsem mu následně napsala SMS? aby mi doložil můj souhlas ohledně daných služeb, hned odepsal, že celý případ předal právnímu zástupci. Takže žádný souhlas neexistuje.

Jak vypadá jejich sportovní predikce? Zkrátka zasílají to, co je běžně dostupné na internetu zcela zdarma či v různých sázkových kancelářích. Za toto 9 900 měsíčně?

Foto: Klára Z.

Jaká jsou doporučení?

Určitě neplatit nic, obrátit se na policii a ČOI, veškerou komunikaci si zálohovat, poradit si s právníkem.

Nicméně tuhle „úžasnou“ firmu řeší již policie a ČOI. Určitě ale není na škodu, když tohle jednání nahlásíte na ČOI.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám