Hlavní obsah
Internet a technologie

SMS jízdenka a její úskalí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixaby

Pokud nemáme zrovna „lítačku“ a potřebujeme využít hromadnou dopravu, lze si koupit jízdenku v obchodě, u řidiče či v automatu. Můžeme ale využít SMS jízdenku, v čem je její úskalí?

Článek

Já sama ve svém městě jízdenky nevyužívám. Mám lítačku. Chcete-li paušál. Vyplatí se mi a také nemusím někde řešit kupování jízdenek.

Když jsem dneska ráno jela do práce, nastoupili do tramvaje revizoři. Paní revizorka hned přišla k mladému muži, říkejme mu třeba Karel.

Karel paní revizorce ukázal SMS jízdenku, ale ta ještě nebyla aktivovaná zcela, ale během asi 15 sekund byla. Karel si ji totiž aktivoval, když viděl, že tramvaj přijíždí.

Paní revizorka hned tedy po něm požadovala doklady, aby mu udělila pokutu.

„Ale já mám jízdenku,“ hájil se.

„Ale nastoupil jste, když ještě nebyla zcela aktivovaná. Kdo nastoupí, souhlasí s řádem hromadné dopravy. Když nastupujete, musí být jízdenka aktivovaná.“

Pan argumentoval, že to je jako kdyby měl papírovou jízdenku, tak si ji také musí píchnout.

Nicméně když nechtěl hned revizorce dát doklady, zavolala policisty.

„Nejel zadarmo, zaplatil si to,“ zastala jsem se a revizorka zase vše opakovala jako kafemlejnek.

Ono je to někdy horší s SMS jízdenkami. Nevím, proč prostě nestačí, aby si jen člověk před nástupem či během nástupu jízdenku aktivoval a nemusel čekat, než mu laskavě přijde potvrzující SMS. A co když mu přijde později a tramvaj nebo autobus mu mezitím ujede?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám