Hlavní obsah
Umění a zábava

Davide, pomáháš mi žít! Pocta pro Davida Stypku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: knihoMolka

Ačkoliv vydal jen tři alba, dokázal víc, než leckterá “ celebrita". Dnes by se skladatel, zpěvák a novinář David Stypka dožil 44 let.

Kdykoliv je mi úzko, sáhnu po dvou CD. Jedním je Hradišťan a jeho Slunovrat, druhým „ad mortem“ vydané album Dýchej Davida Stypky a skupiny Bandjeez.

Článek

S Jurou Pavlicou se mi splnil sen, když jsem slyšela naživo jeho nádhernou mši Missa Brevis. „Dostala“ jsem ji navíc k narozeninám a byl to jeden s nejkrásnějších hudebních dárků, co jsem kdy slyšela.

Album Slunovrat je jiná kapitola. Znala jsem některé skladby, samozřejmě hlavně „profláklou“ Modlitbu za vodu. Až když jsem je ale slyšela pohromadě, zapadly mi všechny skladby z úžasných textů Jana Skácela do sebe všemi emocemi jako dílky do puzzle života. Nemám jen ráda o „mrtvých, co jsou s námi“, leč s postupujícím věkem a odcházejícími milými mi to dává čím dál tím větší smysl. Protože smrt prostě patří k životu, ať se jí bráníme přijímat, jak chceme.

O to víc pak potřebuji příkaz „dýchej“ od Davida Stypky. Pokaždé, když slyším jeho Jericho, Dobré ráno, milá anebo Farmářů, usmívám se, ale zároveň si říkám, jaká je škoda, že už ke svým třem vydaným album nikdy nic nepřidá. Jeho talentu i jeho samotného je taková škoda. I tak po něm zůstalo mnohem víc, než po většině z nás. Davide, moc ti za to děkuji a posílám vzpomínku ke tvým dnešním narozeninám!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz