Hlavní obsah
Lidé a společnost

Jak se (ne)seznámit v šalině

Foto: se souhlasem DPMB

Brněnská MHD pravidelně přijíždí s nápaditými a vtipnými kampaněmi. Nejsem zdaleka jediná, kdo si s nimi rád krátí cestu. Občas balancují na hraně, ale zatím to pokaždé ustály. Až teď jedna „bourala“!

Článek

Jarní fáze reklamy „Jsme víc než MHD“ má v sobě NADSÁZKU a hravost. Na snímcích jsou zachyceni reální cestující při ne-reálných cestovních zážitcích doplněných vtipnými glosami.

Mladík balancuje v náručí s několika balíčky a doplňuje jej slogan „Jsme vaše doručovací služba“, dámy si špitají o jiné cestující a nad tím je heslo „Jsme nejlepší místo pro drby“, slečna se líčí a kdosi z protější sedačky jí přidržuje zrcadlo, to vše glosováno „Jsme váš kosmetický salón“, pánové louskají knihy pod heslem „Jsme vaše čítárna“ a dáma s nadšením háčkuje, což je doplněno „Jsme váš kroužek ručních prací“. Mým favoritem jsou dvě jogínky meditující v místech určených pro kočárek či invalidní vozík s mottem „Jsme vaše místo k relaxaci“.

Kdo uvidí tohle, nebo partičku hrající karty, musí mu být jasné, s jakým odlehčením je - stejně jako v minulých letech - celá kampaň pojatá. Jenže ze všech „odvázaných“ momentů jeden narazil na těžké nepochopení.

Jde o snímek, kdy sympatický mladík sbírá odvahu oslovit hezkou slečnu a vedle je heslo „Jsme vaše seznamka“. Nevím, jakou zkušenost udělaly stěžovatelky, které v tom vidí obtěžování, já mám obojí - dobrou i špatnou.

Při nezájmu o kontakt se zpravidla stačí dotyčnému podívat do očí a zřetelně se nahlas vyslovit v jeho neprospěch, zvlášť pokud je dotyčný evidentně společensky unavený.

Naopak se mi už několikrát stalo, že jsme nějaký čas jezdili se sympaťákem stejnou linkou, nejprve se registrovali, pak se na sebe usmívali a zdravili se, abychom se nakonec dali i do řeči.

Obyčejná lidská interakce příjemná oběma stranám, což je samozřejmě podmínkou, přece není na škodu, spíš naopak. Obzvlášť v časech, kdy většina cestujících má zašpuntované uši, případně celou cestu zírá do mobilů. Možná, že kdyby byla situace opačná, a dívka oslovovala mladého muže, nikdo by si na vizuál nestěžoval a nespojoval jej s obtěžováním?

Ony totiž i další ze snímků nové kampaně se dají vysvětlit jinak: třeba ten, kde starší pár dělá „cukrbliky“ na batole v kočárku by mohl být nařčený z podpory pedofilie, kluci používající madla jako bradla z výtržnictví a chlapi, co se dlouho neviděli, zas z podpory alkoholismu, když se možná právě vzájemně zvou „na jedno“. Zdá se vám to přitažené za vlasy? I mě, ale přesně tak jsem reagovala, když jsem četla výtky z „seznamce“.

Všechno se totiž dá přetočit do plusu i do mínusu. Záleží jen na vás, co kolem chcete vidět - jestli pozitivní poselství nebo jen černé mrak a zmar.

P.S. chápu, že je spousta žen, které si v MHD „užily“ nevhodné řeči nebo dokonce doteky, a celou věc mohou vnímat jinak. Nehodlám jejich nechuť bagatelizovat, sama jsem podobnou situaci většinou řešila důrazným dupnutím na nohu dotyčného nenechavce.

Bohužel v takových případech je to ale spíš záležitost výchovy či psychiatra pro dotyčné zástupce „silnějšího“ pohlaví, kteří se nedovedou ovládat a musí si šáhnout nebo se otřít.

Pro další informace:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz