Hlavní obsah
Názory a úvahy

Okamura místo turba vytlačil z předvolební garáže maximálně trabanta

Foto: knihoMolka

SPD se na své poslední propagaci rozhodla šetřit, místo fotografa najala AI, místo výtvarníka asi děti ze školní družiny

Včera jsem vyndala ze schránky volební noviny SPD. Nejprve jsem je rovnou chtěla hodit do bedny na sběr papíru, ale nakonec mne přemohla zvědavost na Tomiovo turbo. Je mi líto, tohle je trabant bez STK.

Článek

Na přední straně se skví heslo „Všichni k volbám, nastal čas odplaty!“ a hned vedle avízo na rodinnou hru o poslední model „jablečného mobilu“, tak to vypadá na zábavné čtení.

Pominu-li „vypůjčený titul“ z někdejšího TV pořadu „Na vlastní oči“, který mají noviny v záhlaví, připomíná mi grafická úprava i kvalita papíru bulvární plátky z ranných 90.let. A tím podobnost zdaleka nekončí.

Kromě kresleného komixu se supermanem ozdobeným SPD na hrudi (chápu správně alter-ego předsedy strany?) tvoří většinu plátku rádoby přesvědčivá hesla, která deset let po prvním zvolení zástupců strany do parlamentu připomínají pořádně odstáté pivo - bez chuti a obsahu. Mimochodem, někam se úplně ztratily apely na zavedení přímé demokracie, vlajkové lodi hnutí z minulých let.

Navíc hned od začátku je vidět, že si strana poněkud spletla volby do kraje a do senátu s těmi parlamentními. Konkrétních věcí pro konkrétní kraj se dá najít pomálu, zato s hesly jako „zatočíme s chudobou“, „kladivo na nepřizpůsobivé“ nebo „přidat rodinám, sebrat úchylům“ či „jsme proti migraci“ se přímo roztrhl pytel. Pro citlivé duše je přidána i informace, jak strana na vánoce nakupuje dárky dětem v azylových domech či pejskům a kočičkám v útulcích.

O tom, kdo a proč vlastně kandiduje, se čtenář dozví až na stranách 4 a 5 z celkových 8 listů. Tipuji, že noviny pro všechny kraje budou stejné, jen ústřední dvoulist je přizpůsobený.

Ovšem „dostala“ mne až zadní strana, která vyzývá „toto si vyvěste na nástěnku v práci“ a je tu hned 6 motivů z AI billboardové kampaně, včetně „chirurga“ a „červů v hamburgeru“.

Podle reklam, které vygenerována v rámci úspor stranické kasy SPD umělá inteligence (a evidentně někdo, kdo s ní pracuje na úrovni začátečník, viz kauza šestiprsté rodinky), jde o snahu oslovit voliče, který:

1. je alkoholik a lituje, že zdražilo pivo v hospodě (heslo: Manželka je ráda, že můžu chodit jen na jedno.)

2. je rasista a bojí se všeho cizího (chirurg s nožem, blondýnka v noční ulici)

3. je člověk, který nemá ani páru o  živočišné výrobě, zato by rád kilo svíčkové za 50,- Kč (heslo: Vláda vyrábí víc hnoje, než náš dobytek)

4. je zapřisáhlý nespokojenec se vším - ale ten už nejspíš bude po všech slibech SPD a žádných skutcích volit kohokoliv jiného, kdo mu nabídne radikální řešení na bolesti celého světa.

Tomio Okamura se (bohužel až moc pomalu) loučí s českou politikou, která mu vydělala na tubusovou vilu. Ta bude ještě dlouho všem jeho voličům připomínat, jak mu sedli na lep a nám ostatním, kolik nás politický hochštapler přišel na státních příspěvcích za voličské hlasy (připočtěte ještě extempore se stranou Úsvit přímé demokracie, která se rozhádala -jak jinak - také kvůli příspěvkům od státu).

Kromě toho zůstane po SPD pachuť na patře po zákeřně a hloupě vedených kampaních, proti kterým je pořád i pouťová show ANO vrcholem marketingové ekvilibristiky.

Pro kontext: ani zbytek kampaně SPD nepatří k nejpovedenějším…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz