Článek
Na přední straně se skví heslo „Všichni k volbám, nastal čas odplaty!“ a hned vedle avízo na rodinnou hru o poslední model „jablečného mobilu“, tak to vypadá na zábavné čtení.
Pominu-li „vypůjčený titul“ z někdejšího TV pořadu „Na vlastní oči“, který mají noviny v záhlaví, připomíná mi grafická úprava i kvalita papíru bulvární plátky z ranných 90.let. A tím podobnost zdaleka nekončí.
Kromě kresleného komixu se supermanem ozdobeným SPD na hrudi (chápu správně alter-ego předsedy strany?) tvoří většinu plátku rádoby přesvědčivá hesla, která deset let po prvním zvolení zástupců strany do parlamentu připomínají pořádně odstáté pivo - bez chuti a obsahu. Mimochodem, někam se úplně ztratily apely na zavedení přímé demokracie, vlajkové lodi hnutí z minulých let.
Navíc hned od začátku je vidět, že si strana poněkud spletla volby do kraje a do senátu s těmi parlamentními. Konkrétních věcí pro konkrétní kraj se dá najít pomálu, zato s hesly jako „zatočíme s chudobou“, „kladivo na nepřizpůsobivé“ nebo „přidat rodinám, sebrat úchylům“ či „jsme proti migraci“ se přímo roztrhl pytel. Pro citlivé duše je přidána i informace, jak strana na vánoce nakupuje dárky dětem v azylových domech či pejskům a kočičkám v útulcích.
O tom, kdo a proč vlastně kandiduje, se čtenář dozví až na stranách 4 a 5 z celkových 8 listů. Tipuji, že noviny pro všechny kraje budou stejné, jen ústřední dvoulist je přizpůsobený.
Ovšem „dostala“ mne až zadní strana, která vyzývá „toto si vyvěste na nástěnku v práci“ a je tu hned 6 motivů z AI billboardové kampaně, včetně „chirurga“ a „červů v hamburgeru“.
Podle reklam, které vygenerována v rámci úspor stranické kasy SPD umělá inteligence (a evidentně někdo, kdo s ní pracuje na úrovni začátečník, viz kauza šestiprsté rodinky), jde o snahu oslovit voliče, který:
1. je alkoholik a lituje, že zdražilo pivo v hospodě (heslo: Manželka je ráda, že můžu chodit jen na jedno.)
2. je rasista a bojí se všeho cizího (chirurg s nožem, blondýnka v noční ulici)
3. je člověk, který nemá ani páru o živočišné výrobě, zato by rád kilo svíčkové za 50,- Kč (heslo: Vláda vyrábí víc hnoje, než náš dobytek)
4. je zapřisáhlý nespokojenec se vším - ale ten už nejspíš bude po všech slibech SPD a žádných skutcích volit kohokoliv jiného, kdo mu nabídne radikální řešení na bolesti celého světa.
Tomio Okamura se (bohužel až moc pomalu) loučí s českou politikou, která mu vydělala na tubusovou vilu. Ta bude ještě dlouho všem jeho voličům připomínat, jak mu sedli na lep a nám ostatním, kolik nás politický hochštapler přišel na státních příspěvcích za voličské hlasy (připočtěte ještě extempore se stranou Úsvit přímé demokracie, která se rozhádala -jak jinak - také kvůli příspěvkům od státu).
Kromě toho zůstane po SPD pachuť na patře po zákeřně a hloupě vedených kampaních, proti kterým je pořád i pouťová show ANO vrcholem marketingové ekvilibristiky.
Pro kontext: ani zbytek kampaně SPD nepatří k nejpovedenějším…