Hlavní obsah
Názory a úvahy

SPOLU si dalo vlastní branku, na kterou nahrálo „hokejové“ ANO

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Rick Dikeman/wikimedia.commons/CC-BY-SA-3.0

ilustrační foto

Když dva dělají totéž, nemusí být výsledek stejný. To, co jeden prezentuje jako „fantazii“, případně s potutelným mrknutím oka posílá do světa jako „došlo whatsappem“, je od druhého smrtelnou urážkou.

Článek

Alespoň podle vyjádření poslanců hnutí ANO. Ti se totiž ohradili proti parodii na svůj hokejový, pardon evropský billboard s vlaječkami na tvářích a nečeským pokřikem „Česko - pro tebe všecko“, jak jim ji naservírovalo SPOLU. Alena Schillerová a Karel Havlíček se nesmiřitelně naštvali a žádají omluvu.

Přitom to blahé paměti bylo právě ANO, které se ve svých kampaních kolikrát dopustilo dlouhého přešlapu za čáru slušnosti obvyklé v běžné demokracii. Jejich kampaně „piráti, kteří nastěhují běžence do chalup“, „generál, co zatáhne republiku do války“, či premiér Fiala, který „volí Babiše“ byly pokaždé hloupou hrou s voliči, na kterých si političtí marketéři testovali, kam až mohou v prodeji „lidového protikorupčního hnutí“ zajít pro další procenta do voleb.

Jenže časy všehoschopných profesionálů jsou pryč. ANO teď šije svoje kampaně s amatéry horkou jehlou na koleně, a pak z toho vychází Babišovo tik-tokové drbání pašíka, skákání na míči či rozhovory s kohoutem a pudly, kde si za němé tváře sám odpovídá. Nebo jako teď mistrovstvím světa v hokeji inspirovanými snímky.

ANO nemá žádný vlastní program, jen spoléhá na hesla jako „lepší vláda“, jak tituluje svou stínovou parodii na případné vedení ministerstev, nebo „pětikolka“ při dehonestaci těch, kteří po jejich řádění musí vyklízet „Andrejův -Augiášův chlév“, který v republice zůstal z minulého volebního období. Asi získali dojem, že 100× opakovaná lež se v očích voličů stane pravdou…

Už při nominaci Kláry Dostálové coby jedničky pro Evropské volby 2024 mne napadlo, zda se nejedná o nějaký žert. Následné obsazení Jany Nagyové (spoluobviněné Andreje Babiše v kauze Čapí hnízdo) a Jaroslavy Jermanové-Pokorné (exhejtmanky Středočeského kraje, která mj. dovolila svému manželovi jezdit služebním autem, na něž neměl nárok) na další místa kandidátky mne utvrdilo spíš v tom, že ANO už vlastně nemá odkud brát, a tak jen recykluje. Po Pavlu Teličkovi a Ditě Charanzové je to pořádně velký ústup ze slávy.

Což ovšem neznamená, že by mělo SPOLU, které jinak věcně informuje na svých stránkách o tom, jak si představuje budoucnost EU, muselo spouštět antikampaň ironizující slogan ANO jako „Rusko - pro tebe všecko“ s Andrejem Babišem a Klárou Dostálovou „ozdobenými“ ruskou trikolorou na tvářích.

Myslím, že nejsem sama, komu právě v ten moment začala blikat výstražná světla, že ani vládní politický marketing se tentokrát úplně netrefil a spíš si dal „vlastní gól“. I když úplně chápu motivaci nenechat všechen vítr v plachtách hnutí ANO a trochu „nudné“ evropské volby okořenit.

Tak snad se to příště povede s větším nadhledem.

Pro kontext:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz