Hlavní obsah
Umění a zábava

„Proboha na co se to díváš?!“ Oblíbenou dětskou postavou je teď hlava v záchodě původem z Ruska

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels

Už jste od svých dětí zaslechli pojem Skibidi Toilet? Tak tahle animovaná postavička začíná být mezi mládeží velmi populární. Větší hloupost už nejspíš vymyslet nelze. Jde o animovanou hlavu vykukující z toaletní mísy. A děti to milují.

Článek

Kde jsou ty časy, kdy se můj čtyřletý syn díval na králíčka Binga nebo nepřemožitelnou Tlapkovou patrolu? Teď, o pár let později, nejraději sleduje internetový kanál YouTube, kde si sám může vybrat video, které se mu líbí. Dávám přednost tomu, aby se na videa díval v televizi, nikoliv na tabletu, abych měla i já přehled o tom, na co se to vlastně dívá. Ještě donedávna měl v oblibě partu mladých kluků, kteří natáčejí videa a tropí tam různé hlouposti, každopádně jsem to neshledávala jako hrozbu pro mentální vývoj mého dítěte. Je ale pravda, že ho ani nijak neobohatí. Nicméně jsem mu tu možnost sledování oblíbených youtuberů občas dopřála.

Nicméně ne vždy rodič hned postřehne, co mu na televizní obrazovce zrovna běží. Většinou jen vnímám zvukovou kulisu a dokud se z reproduktorů neozývají žádné neslušnosti nebo jiné podezřelé zvuky, pak jsem v klidu. Opakující se hudební znělka typu: „Skibidi skibidi dab yes yes!“ mi nepřišla nějak závadná, spíš trochu otravná, když už to slyšíte po desáté. Syn si tu znělku zpívá i během cesty autem, nebo když venku řádí na zahradě a já jen kroutím hlavou. Ptám se ho, co to je vlastně za písničku?

„To je Skibidi Toilet!“ vysvětluje mi s klidem. Já jen kroutím hlavou, co je to zase za ptákovinu. Co ta dnešní mládež všechno nevymyslí! Tak ještě dál vyzvídám, co to je ten Skibidi Toilet, ale syn akorát mávne rukou, že mi ho pak ukáže v televizi. Když na to o pár dní později koukám, nestačím se divit. Na obrazovce je vidět záchodová mísa, čouhá z ní mužská hlava a zpívá. Potom poskakuje a dělá různé přemety, nakonec utíká před nějakým jiným monstrem a to už si říkám, že stvořitel takového videa měl asi zrovna úpal.

Obecně vím, že YouTube je plný takových animovaných hloupostí typu - auto jede na klouzačce a spadne do hromady barevných balónků - zkrátka hrozně jednoduchá a nicneříkající videa, která děti ale hrozně baví. Nicméně tenhle pán v záchodové míse mě tedy zrovna neuchvátil. Nakázala jsem synovi, ať si jde raději stavět něco z lega a procvičí si tak mozkové závity. Považovala jsem tohle video za chvilkovou záležitost, na kterou někde omylem natrefil. O to víc jsem byla překvapená, když po nějaké době během nákupu v obchodě zabrousím do oddílu s hračkami a vidím tam něco, co se nápadně podobá oné postavičce zvané Skibidi Toilet. Copak si tahle ptákovina vydobyla takovou popularitu, že se podle ní vyrábějí i hračky?

Foto: DaFuq!?Boom!/veřejně dostupné na Youtube

Skibidi Toilet - video veřejně dostupné na YouTube

Tak jsem jednoho večera sedla k YouTube, abych se detailně podívala na pár videí. První, na které se dívám, je dlouhé necelé dvě hodiny, zpočátku zaplněné hlavami koukajícími z toaletní mísy. Později se tam zjevují obří roboti, drony a jiné stroje, které s toaletní mísou bojují ve městě. Všechno tu vybuchuje, jiné bizarní postavy po sobě střílejí, takže je jasné, že tvůrce se snaží na mladé zapůsobit především akčním prvkem, jinak ale videa postrádají jakýkoliv větší smysl. Všechny epizody (a jsou jich desítky) se od sebe vlastně nijak neodlišují a téma je pořád stejné, místy to dokonce vypadá dost strašidelně. Co mě nejvíc překvapuje, že tohle video má přes 50 milionů shlédnutí a celkový počet odběratelů je čtyřicet dva milionů!

Byla jsem opravdu zvědavá, kdo tuhle absurditu vymyslel a tak jsem samozřejmě hledala na Googlu. Zjistila jsem, že hlava v toaletě se ve skutečnosti jmenuje G-Man, načež se mi vybavilo, že tohle oslovení jsem už od syna taky párkrát zaslechla. Mimo jiné jsem se dozvěděla, že celou tuto sérii vymyslel mladý Rus Alexey Gerasimov momentálně žijící v Gruzii. Je mu 25 let, animaci se učí sám, v oboru se nikdy nevzdělával a videa s touto hlavní postavou začal vysílat v únoru minulého roku (tj. 2023). Během několika prvních měsíců se mu podařilo zaujmout miliony diváků po celém světě. Sám později potvrdil, že nápad na vytvoření videa vzešel z jeho opakovaných nočních můr o toaletách. Dalo by se tedy říct, že si doslova splnil svůj sen, na kterém bezpochyby velmi zbohatnul.

Mezi diváky patří většinou generace dětí narozených po roce 2010, videa jsou velkým hitem především na základních školách. Do současnosti, čili během necelých dvou let, má tato série podivných epizod přes šedesát miliard shlédnutí a The Washington Post ji označil za Největší online fenomén roku.

Je jasné, že mnohým rodičům se tento typ videí nelíbí, protože se v nich mimo jiné objevují zbraně a násilí. Bezesporu může mít tato tématika na děti škodlivý efekt, nicméně takzvaný Skibidi WC syndrom si velmi rychle a nenápadně podmanil dětský svět. Může se vám klidně stát, že uvidíte děti venku sedět v různých nádobách nebo kontejnerech. Pokud se jich zeptáte, co to hrají za hru, pak vám určitě odpovědí, že si hrají na Skibidi Toilet a že zmíněná nádoba má představovat záchodovou mísu.

Gerasimov rozhodně nepředpokládal, že by svými videy zaujal tak obrovskou část publika. Sám přiznal, že chtěl jen vymyslet něco nového pro své stávající sledující. Někteří odborníci potvrzují, že ačkoliv se tenhle druh prezentace může někomu zdát jednoduchý a hloupý, ve skutečnosti se za ním skrývá hodně práce. Animace postav, tvorba okolního světa, střih videa, tempo, ozvučení a podstata příběhu (podle všeho je v tom skutečně ukrytý příběh !?) - to všechno nevymyslí jen tak někdo na počkání.

Foto: Ebay

Hračka prodávající se na Ebay

Jedna dobrá rada na závěr - pokud se vaše dítě najednou bojí usednout na záchod, je možné, že výše zmíněné video už někde shlédlo a nejspíš se mu to moc nelíbilo. Pokud vás ale upozorní na plyšovou hračku toaletní mísy, z níž čouhá něčí hlava, a moc si ji přeje mít doma, pak se z něj nejspíš stal skalní fanoušek.

Anketa

Už jste slyšeli o sérii Skibidi Toilet?
Ano
32,9 %
Ne
67,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 872 čtenářů.

Zdroje informací:

https://en.wikipedia.org/wiki/Skibidi_Toilet

https://www.cartoonbrew.com/streaming/dafuqboom-youtube-alexey-gerasimov-skibidi-toilet-230239.html

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz