Článek
Zde dokonce kraj omezil počet spojů, na což mimo jiné místní reagovali peticí za zachování dopravy. Až dosud všechny soudy nevyhověly Kladnu a jeho žalobu na kraj odmítly. Změna nastala u Nejvyššího správního soudu.
„Ještě v pondělí se kraj chlubil svým systémem dopravní obslužnosti. Karta se ale nyní obrací. Nejvyšší správní soud zrušil usnesení Krajského soudu v Praze, který odmítnul žalobu Kladna na Středočeský kraj kvůli systému dopravní obslužnosti. Spor se nyní vrací zpět, včetně toho, že krajský soud musí zabývat podstatou dopravní obslužnosti, což dosud nečinil,“ řekl dnes náměstek kladenského primátora Robert Bezděk, který považuje aktuální usnesení soudu jako jasné a zásadní stanovisko.
Nejvyšší správní soud konstatoval, že se krajský senát musí zabývat dopravní obslužností a stanovením jejího rozsahu. Navíc Kladnu přiznal právo na obranu soudní cestou, neboť kraj z dikce zákona musí zajišťovat základní dopravní obslužnost, tedy zajistit hromadnou dopravu pro cesty do školy, k lékaři a k zajištění dalších potřeb obyvatel. „Nejvyšší správní soud pouze říká, že předchozí rozhodnutí krajského soudu o tom, že se ji z procesních důvodů rozhodl neprojednávat, není správné a tedy, že se jí má krajský soud zabývat. Soud tak rozhodně nedal Kladnu za pravdu, že by nastavení systému Standardů dopravních obslužnosti bylo protizákonné,“ reagoval krajský radní pro dopravu Petr Borecký.
Kraj se současně hájí tím, že si nechal zpracovat vlastní právní posudek, který dle jeho vyjádření prokazuje, že postup kraje je zcela v souladu se zákonem. Spor proto pokračuje dál a bude nyní opět v gesci krajského soudu.
Chybějící spoje, které prakticky znamenaly odříznutí okrajových částí Kladna od dostupné meziměstské dopravy, zejména ve směru na Prahu, prozatím částečně nahradilo město Kladno. V rámci své městské dopravy posílilo od letošního dubna linky 601 a 602.