Článek
„Práce na přestavbě mimoúrovňové křižovatky vrcholí instalací svodidel a obnovou vodorovného dopravního značení. Akci jsme zahájili loni v březnu a s menší zimní přestávkou trvala jeden rok. Během této doby došlo i na rekonstrukci a rozšíření mostu,“ říká Jiří Veselý z týmu komunikace ŘSD. Jen na úpravu mostu spotřebovali stavaři na 500 kubíků betonu, na rekonstruovanou vozovku v místě křižovatky přes 400 tun asfaltové směsi. Práce kromě vybudování přídatných pruhů zahrnovaly rovněž rekonstrukci systému odvodnění.
Podle posledního sčítání dopravy projede rekonstruovaným úsekem denně až 35 tisíc vozidel, z toho přibližně jednu pětinu tvoří nákladní auta a kamiony. Nové úpravy za 112 milionů korun napomohou podle silničářů nejen plynulosti, ale především bezpečnosti dopravy.
Původní větve křižovatky byly zakončené značkou „Stop, dej přednost v jízdě“ bez přídatných pruhů a sjezd z dálnice D7 byl bez odbočovacích pruhů. „Hlavním smyslem akce byla tedy přestavba připojovacího a odbočovacího pruhu v délce 295 a 260 metrů. Vozovka byla v místě přídatných pruhů rozšířena na 11,5 m tak, aby bylo umožněno vedení dopravy v režimu 2+2 na jednom jízdním pásu,“ doplnil Veselý. Tyto úpravy pomohou například v době budoucích oprav ve frekventovaném úseku těsně před pražským letištěm.